Anonym bruker Skrevet 18. mai 2009 #1 Skrevet 18. mai 2009 I dag har jeg datteren min på 8 år hjemme fra skolen. Hun kastet masse opp i natt, men har det bedre nå. Hun spiser og virker i fin form. Nå sitter hun å venter på at de andre i gata skal komme hjem slik at hun kan gå ut å leke med dem. Jeg syntes ikke at det er riktig at hun skal gå ut når vi har holdt henne hjemme fra skolen. Hun kan jo være smittsom det er en ting, men jeg husker fra min egen barndom at var vi hjemme fikk vi ikke lov å gå ut eller ha besøk den dagen. Jeg har sagt at hun får holde seg inne i dag og heller gå på skolen i morgen... Er dette strengt eller hva syntes dere....??
metaMORfose Skrevet 18. mai 2009 #2 Skrevet 18. mai 2009 Jeg er veldig enig med deg. Har man vært hjemme fra skolen, så er man inne og hjemme, ei heller har man besøk den dagen. En ting er smitte, en annen ting er å skape gode rutiner for når man blir eldre og fravær sees på med andre øyne. Det skal være en stor ting å ikke følge opp de vanlige forpliktelsene, som skole og jobb, og det skal man ikke ta lett på. Hadde det vært min 8 åring, så hadde hun ikke fått gått ut på ettermiddagen, selv om hun følte seg aldri så bra.
lillesøster skal bli storesøster Skrevet 18. mai 2009 #3 Skrevet 18. mai 2009 Enig med deg. Synes det er geit å dra til besteforeldre og slikt, men ikke til kamerater eller ut å leke.
moota m storebror&lillebror Skrevet 18. mai 2009 #4 Skrevet 18. mai 2009 Nå er ikke mine barn så store at det er aktuelt enda. De er 4 år og 21 mnd, men vil nok også ha regler for slikt når de blir eldre. Vil ikke at de skal gå ut å leke, og være med venner når de har vært hjemme fra skolen. Da er man syk, og er inne og slapper av.
Kokkeli nyter våren:) Skrevet 18. mai 2009 #5 Skrevet 18. mai 2009 Er mine barn hjemme må de også være inne resten av dagen om de føler seg aldri så mye bra. Det er gode rutiner og lære dem. Ved spy er det jo også viktig og hindre at ikke andre blir syke.
Gjest Filifjonka Skrevet 18. mai 2009 #6 Skrevet 18. mai 2009 Jeg er helt enig med deg. Når mine er hjemme fra skolen, får de ikke besøke/få besøk av venner, eller ut og leke med gjengen. Ikke fritidsaktiviteter heller. :-)
Eiren Skrevet 18. mai 2009 #7 Skrevet 18. mai 2009 Enig her og. Er de hjemme fra skolen, må de holde seg inne den dagen. Her må vi holde ungene hjemme fra skole og barnehage 48 timer etter siste gangen de kasta opp pga smittefaren.
Fru HottenTott♥♥ Skrevet 18. mai 2009 #8 Skrevet 18. mai 2009 Nå er sønnen bare 4 år,men vi har de samme reglene. Er man hjemme fra bhg pga sykdom så går man ikke ut å leker etterpå. Men vi kan lufte oss litt i hagen, da frisk luft bare gjør godt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå