Juni prinsesse Skrevet 18. mai 2009 #1 Skrevet 18. mai 2009 Igjen... Skulle tro jeg var medlem av foreningen... Men han har hjulpet meg så sykt mye mer enn både lege og jordmor har klart. Skrev tidligere i dag at jeg har hatt så vondt i ryggen i det siste, og lurte litt på om det kunne være rier. Det er det ikke. Det er bare en låsning i ryggen. Og grunnen til at det stemmer med rier er at kynnerne tar borti og forsterker smerten når de kommer. I tillegg har jeg vært litt bekymret for at hun skulle bestemme seg for å komme til helgen, da vi får besøk av sønnen til min samboer. Har prøvd å spørre lege/ jordmor hva jeg skal se etter for å få et hint om at noe er på gang, men har ikke fått noe bedre svar enn "rier"... Da jeg spurte i dag fikk jeg svaret: "Ikke denne helgen nei! Magen din står alt for høyt." Så påpekte han at man aldri kan si aldri, men at magen skulle synke betydelig mer noen dager før. Og jeg har ei som ligger så dypt at både lege og de på føden har kommentert det... Men det var visst ikke der hintet lå... Endelig et svar jeg kunne bruke til noe ) I tillegg fortalte han meg at vi ikke er så rent ulike dyrene når det kommer til stykket. Så han mente at 1-2 uker før ville jeg bli overmannet av ryddemani og husmorfakter. Rydde, vaske, bake og gjøre klart til det som skal skje... Men det siste der kan kanskje noen bekrefte/ avkrefte?? Til slutt fortalte han at Magnesium og Vitamin E kan hjelpe mot hovne bein. Kommentaren hans da han så mine var bare: Huff Da! )
Gjest Skrevet 18. mai 2009 #2 Skrevet 18. mai 2009 Jeg kan definitvt avkrefte dette for min del i hvertfall! :-) Men, jeg følger jo ikke boken i det hele tatt når det gjedler fødsler jeg da, så er vel ikke noe eksempel å gå etter uansett, hehe... Magen min har ikke sunket før noen av mine tre fødsler. Med nr 2 hadde jeg til slutt full åpning, intakt fostervann og en babye som ikke en gang var kommet ned i bekkenet og festet hode, så høyt oppe lå han. Først når JM tok vannet sank han (og magen) ned og ut kom han på 3 pressrier. Nr 1 og 3 sank ned når jeg var kommet en 3-4 cm åpning ut i fødselen. Jeg hadde heller ikke regelmessige rier, eller noe videre vonde rier, fram til ca 6-7 åpning med mine to siste barn, ikke varte de lenger enn 5-30 sekunder heller. Ryddemani har jeg aldri hatt, og spesielt ikke rett før fødslene mine, da har jeg bare vært trøtt og tiltaksløs, null endring før riene begynte, og null forvarsel av noe slag. Så sorry, ikke noe hjelp her ;-)
Liv-mora Skrevet 18. mai 2009 #3 Skrevet 18. mai 2009 Hei! Kan jeg spørre hva kiropraktoren din heter?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå