mai mammaen til to Skrevet 18. mai 2009 #1 Skrevet 18. mai 2009 jeg er syk i dag og har 39.3 i feber. jeg har normalt ikke så høy feber. har stortsett kun 38.5. og da pleier jeg å være helt skutt. nå er jeg ikke så dårlig men er tung i hodet vondt i halsen osv. på barna gir jeg lett paracet. gir alltid når jeg ser dem ser slapp ut. storsett er dem det på 38....
Yaddaline ❤ ♀04/05 ♂02/09 Skrevet 18. mai 2009 #2 Skrevet 18. mai 2009 Har kun tatt paracet da jeg hadde brystbetennelse og ammet og styret, men da like mye for å slippe vondt som feber. Ellers tar jeg det ikke for feber selv.
hit og dit Skrevet 18. mai 2009 #3 Skrevet 18. mai 2009 Eg måler aldri på meg sjølv. Tar paracet ved ubehag. Ungen får paracet når tempen er over 38,5 eller ho har synlig ubehag. Har skjedd ein gang på to år.
Kamomille Skrevet 18. mai 2009 #4 Skrevet 18. mai 2009 Tar en paracet hvis jeg føler behov for det. Tar ikke tempen for å sjekke om paracet er OK eller ikke.
Gjest -<<- Skrevet 18. mai 2009 #5 Skrevet 18. mai 2009 Kommer helt an på formen, den kan variere storlig selv med lik feber. Men over 39 er jeg stort sett ganske skutt, og har da lite betenkeligheter med å forsøke nedjustering av tempen.
mai mammaen til to Skrevet 18. mai 2009 Forfatter #6 Skrevet 18. mai 2009 oki. drøyer litt til. prøvde å gå litt i sted og da ble jeg helt satt ut... hodet dunket i vei så tror jeg holder meg på sofaen..
Gjest Skrevet 18. mai 2009 #7 Skrevet 18. mai 2009 Er utrolig sjeldent jeg har feber, men de få gangene jeg har, er den realtivt høy, gjerne godt over 39 grader. Da jeg hadde brystbetennelse med eldstemann var den over 40. Når jeg da har feber, så er jeg helt utslått og tar paracet ja. Er mer restriktiv ovenfor barna siden jeg har hørt at de bør ha litt feber så lenge de ikke er altforplaget med det.
Gidder ikke! Skrevet 18. mai 2009 #8 Skrevet 18. mai 2009 det kommer jo helt an på ubehaget og personlig temperatur til vanlig. jeg har ei venninne som har litt lavere temp til vanlig og hun blir dårlig og føler seg skikkelig syk med temp på 37,9... jeg kan også føle ubehag hvis tempen bikker 38, hender jeg tar en paracet da, kommer litt an på hva jeg må gjøre, om det er sofa eller jobb liksom.
Gjest Skrevet 18. mai 2009 #9 Skrevet 18. mai 2009 Jeg måler aldri på meg selv. Tar tabeletter når jeg er for dårlig til å ta meg av barna mine uten, så enkelt er det. Barna får ved målt høy feber eller uttalt ubehag...
Gjest Skrevet 18. mai 2009 #10 Skrevet 18. mai 2009 Tar ikke paracet mot feber egentlig, tar det dersom jeg har vondt noe sted uavhengig av temperaturen.
Gjest Skrevet 18. mai 2009 #11 Skrevet 18. mai 2009 Men om du har vondt i hodet og er dårlig må det da være bedre å bare ta en paracet og bli kvitt det. Trenger ikke å ha feber engang for å ha effekt av smertestillende ;-)
Mrs. Bouquet Skrevet 18. mai 2009 #12 Skrevet 18. mai 2009 Jeg tar paracet om det kan hjelpe på ubehag, og ubehag har jeg med bare litt temperturtigning, men måler sjelden meg selv. Barna får når de virker plaget. Ser det ann når det gjelder feber på bnarna.
Elefanten Skrukkeskinn Skrevet 18. mai 2009 #13 Skrevet 18. mai 2009 Men vet dere at feberen hjelper mot sykdommen eller betennelsen? Hvis man lar feberen få jobbe litt i fred blir man nok også fortere frisk. Ta det heller veldig med ro og plei deg selv. Er ubehaget stort så man ikke får sove, syns jeg det må være lov. Er jo viktig med god søvn når man er syk. Til barn skal man ikke gi hvis man ikke absolutt må. Kle av dem heller, la dem hvile på godt avkjølt soverom osv.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå