Gå til innhold

Bikiniseson = barmage?!?!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har hørt at man må dekke til magen i sommer pga strålinger ol til barnet. Stemmer dette? Eller kan man med god samvittighet gå i bare bikini på stranda?

Tusen takk for svar og god sommer :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Magen bør dekkes til slik at man ikke ligger og baker babyen midt i solen.. Sitt under parasoll og bruk f.eks badedrakt eller kanskje en luftig trøye.. dette er jo særlig om man er i syden da.. Et norsk par jeg kjenner fikk sikkelig kjeft av lege i syden som sa at: Bare dere idiotiske skandinavere ligger og baker babyen midt i solen. Moren der ble faktisk syk og nesten spontanaborterte.. Det gikk bra, men måtte ligge stille hele ferien og resten av svangerskapet.. Er jo en skrekkhistorie, men skjønner jo poenget med at det blir forferdelig varmt for den lille og deg som er gravid.

Skrevet

Hei!

Sist jeg gikk gravid, sola jeg magen like mye som uten gravid-mage. Det samme har jeg tenkt å gjøre nå. Jeg vet rett og slett ikke om det er "farlig", men regner med at man hadde fått høre det en eller annen gang om det var farlig.

Jeg blir mye fortere brun, når jeg er gravid, og vil nyte det. Ellers er jeg faktisk litt blek, og det tar lang tid å få fin farge.

Nyt sommeren du! - og bruk sunn fornuft...

Skrevet

Jeg har ikke dekt til magen tidligere og kommer ikke til å gjøre det nå heller. Jeg kan vanligvis ligge veldig lenge i sola, men jeg merka forrige gang at jeg hadde litt mindre tålmodighet fordi jeg blei ekstra varm, og at det var litt vondere i ryggen når jeg lå og sola meg. Lå derfor ikke like lenge pal i sola, og det er kanskje greit. Men å gå rundt lettkledd/i bikini gjør jeg uten dårlig samvittighet, tror man blir uvel selv før babyen koker...

En annen ting er jo at noen får lettere mørke pigmentflekker i huden når de er gravide, så hvis du merker at du får det på magen, så ville jeg kanskje dekt den til innimellom, siden disse blir enda mørkere når magen blir borte igjen.

Skrevet

Jeg gikk gravid sommeren 2006 sist, som var den varmeste på 35 år eller noe. Jeg solte magen, men når jeg kjente at den ble litt varm tok jeg på meg en løs singlet eller la noe over magen (gjerne et fuktig håndkle hvis jeg hadde det tilgjengelig). Men når det var så varmt ble det begrenset hvor lenge jeg orket å være i solen av gangen uansett, så det ble ikke akkurat mange timer i strekk. Men jeg ble også mye raskere brun enn vanlig :)

Skrevet

Tusen takk for svar. Det var jo litt forskjellige meninger :) Skal til legen min til onsdag, så får høre med han hva han anbefaler :)

Ha en flott sommer alle sammen :)

Skrevet

Dette har jeg hørt med legen min om og jordmor og de sier begge at det slettes ikke er noe farlig, men man skal passe på at man ikke blir for varm=overopphetet. Du får det ubehagelig lenge før babyen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...