Himmel og hav Skrevet 18. mai 2009 #2 Skrevet 18. mai 2009 Du fester en liten dings på hjulet og gaffelen, og legger inn omkretsen på hjulet (på noen er det programmert inn de vanligste hjuldimensjonene), og hver gang den lille dingsen passerer den greia (jeg er veldig god på teknisk terminologi!) på gaffelen, så registrerer den at hjulet har gått en runde. Da ganger computeren automatisk opp og gjør det om til meter. Gikk det an å skjønne noe av dette?
mayaya Skrevet 18. mai 2009 Forfatter #3 Skrevet 18. mai 2009 Ja! Det skjønte jeg! Så da er det mao ord mulig å sette den på en barnevogn?
Himmel og hav Skrevet 18. mai 2009 #4 Skrevet 18. mai 2009 Det vil jeg tro. Ellers så er jo skritteller en mulighet. Den jeg har (omron) legger jeg inn gjennomsnittlig skrittlengde på, og kan lese av hvor langt jeg har gått.
Himmel og hav Skrevet 18. mai 2009 #7 Skrevet 18. mai 2009 Skrittelleren regner det ut selv. Det er flere funksjoner på skrittelleren min (antall skritt, km, kaloriforbruk) og den regner ut alt selv.
mayaya Skrevet 18. mai 2009 Forfatter #8 Skrevet 18. mai 2009 så bra!! hvor kjøpte du den, og hva er ca pris på sånne? )
Himmel og hav Skrevet 18. mai 2009 #9 Skrevet 18. mai 2009 Eller var det gjennomsnittlig skrittlengde du tenkte på? Da gikk jeg x antall skritt, f. eks. 20, så målte jeg hvor langt det var, og delte lengden på antall skritt. En annen mulighet er jo hvis du har en kjent distanse, som f. eks hundremeter'n på en idrettsbane, så går du den og teller skritt, gå den gjerne med barnevogn også , og så tar du 100: antall skritt, og da får du skrittlengde. Skrittlngden varierer jo en del når man går, man tar gjerne kortere skritt i bakker, men det gir ihvertfall en omtrentlig distanse man har gått.
Himmel og hav Skrevet 18. mai 2009 #10 Skrevet 18. mai 2009 Denne har jeg: http://www.sporty-intersport.no/no/Lop/Tilbehor/Omrom-Skritteller/
mayaya Skrevet 18. mai 2009 Forfatter #11 Skrevet 18. mai 2009 Takk Da skal jeg dra innom en sportsbutikk en av de nærmeste dagene
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå