Gå til innhold

Kan noen som har sykkelcomputer forklare meg hvordan den funker?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du fester en liten dings på hjulet og gaffelen, og legger inn omkretsen på hjulet (på noen er det programmert inn de vanligste hjuldimensjonene), og hver gang den lille dingsen passerer den greia (jeg er veldig god på teknisk terminologi!) på gaffelen, så registrerer den at hjulet har gått en runde. Da ganger computeren automatisk opp og gjør det om til meter.

Gikk det an å skjønne noe av dette?

Skrevet

Ja! Det skjønte jeg! Så da er det mao ord mulig å sette den på en barnevogn?

Skrevet

Det vil jeg tro. Ellers så er jo skritteller en mulighet. Den jeg har (omron) legger jeg inn gjennomsnittlig skrittlengde på, og kan lese av hvor langt jeg har gått.

Skrevet

Åki :) Hvordan regner du ut det da?

Skrevet

Skrittelleren regner det ut selv. Det er flere funksjoner på skrittelleren min (antall skritt, km, kaloriforbruk) og den regner ut alt selv.

Skrevet

så bra!! hvor kjøpte du den, og hva er ca pris på sånne? :o)

Skrevet

Eller var det gjennomsnittlig skrittlengde du tenkte på? Da gikk jeg x antall skritt, f. eks. 20, så målte jeg hvor langt det var, og delte lengden på antall skritt. En annen mulighet er jo hvis du har en kjent distanse, som f. eks hundremeter'n på en idrettsbane, så går du den og teller skritt, gå den gjerne med barnevogn også , og så tar du 100: antall skritt, og da får du skrittlengde.

Skrittlngden varierer jo en del når man går, man tar gjerne kortere skritt i bakker, men det gir ihvertfall en omtrentlig distanse man har gått.

Skrevet

Takk :) Da skal jeg dra innom en sportsbutikk en av de nærmeste dagene :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...