Gå til innhold

gulp eller oppkast? overspising? HJELP...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Storbror gulpa aldri så her er jeg på tynn is....

--vesla er 8 dager gammel og har gulpet litt heletiden etter mat. kanskje en t-skje eller to etter hvert måltid. trolig normalt.

Fra i går har gulpet økt til kjempemengder etter hvert måltid. Hun sprutgulper 10 cm opp i været når hun ligger på ryggen. 2-3 puljer etterhverandre med en solid søyle. tipper det kommer 1/2 til 1 dl.

Er dette normalt? Er det oppkast eller gulp?

Har hun da overspist? eller blir hun sulten igjen etter å ha "tømt" mage siden hun vil amme igjen etter en sånn runde. Eller er det bare sugebehov som igjen fører til overspising?

*forvirret*

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min gutt kastet opp på den måten, men det viste seg å være melkeallergi. Jeg har hørt at om det er tynt som melk er det gulp, men er det klumpete som gutten min hadde er det oppkast..

Skrevet

Begge mine har gulpet "mye" men de har ikke trengt mer/oftere mat likevel, så jeg har tenkt at det er litt overskudd det som kommer ut. For å ta plutt som eksempel så kan han også sprute (type ligger på ryggen og blir våt langs bukselinningen, eller jeg hører det klasker i gulvet på andre siden av skulderen min) endel mens andre ganger hører jeg bare at han svelger det (stakkars tenker jeg, men det ser ikke ut til å plage ham egentlig). Men her om dagen da han bokstavelig talt badet i "gulp" (samme utseende) på stellematta (måtte skifte ALLE klærne og bade ham) da kalte jeg det spy. Sov som en stein i 3 timer etterpå, men frisk rask og "som vanlig" etter det. Syns han gulper mer når jeg merker han har spist mye (feks i går da han fikk pumpemelk i selskap - jeg fylte flaska "godt" for å være sikker på å ha nok, og han stoppet ikke før det var tomt, eller om morgenen når han har sovet hele natta og jeg har megamelkemugger). Når det ikke er lenge siden han har spist er som regel gulpen melkeaktig (litt seigere enn melk men samme farge), er det lenger siden han har spist kan den være spyttaktig med hvite klumper eller enda seigere enn vanlig gulp.

Skrevet

Jeg heller mor at det er et stort sugebehov som resulterer i overspising og denne vanvittige gulpingen. I forkant av disse gulpingene er hun svært urolig ved brystet og det kan kanskje være fordi? det kommer melk? Uansett så har hun begynt med smokk siden jeg skrev hovedinnlegget. Hun virket veldig fornøyd med denne så da ser vi hvordan det utvikler seg :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...