Gå til innhold

Hvordan få min datters splittede personlighet til bli mer samkjørt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Overdriver litt i overskriften, men etter foreldresamtale i bhg i dag har vi alle skjønt at barnehageMatilde og hjemmeMatilde er to nesten helt forskjellige jenter. BarnehageMatilde kan kle seg selv aldeles perfekt (og hjelper de andre barna), hun leker fint på egenhånd (og sammen med andre), hun sitter fint ved bordet og har tipptopp konsentrasjon. HjemmeMatilde klarer ikke ta av seg støvlene engang(!), aner ikke hva det er å leke uten at mamma&pappa er med, har knapt rompa nedpå stolen mens hun "spiser" og kan høre samme beskjeden 19 ganger før hun gir inntrykk av å skjønne hva man snakker om. Noe av forskjellen skylder jeg på at hun er trøttere etter 15 enn før, men er det mulig og i så fall hvordan kan jeg samkjøre de to personlighetene litt mer?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hehe...sånn er jenta mi også iblant, hun er snart 3 1/2 :P

Skrevet

haha, om du finner ut av det så let me know. Sånn har det vært her i alle år (lillegutt er 5,5 år).

Snill som en gullunge i bhg - men kan være skikkelig ufordragelig innenfor husets fire vegger.

Men, jeg har etterhvert funnet ut at det er bra han oppfører seg og er snill og grei når han er med andre og at han raser fra seg her hjemme i stedet.

Det betyr jo ganske enkelt at de har godt utviklet sosiale antenner :)

Tenk om det hadde vært omvendt!!!

Skrevet

Det er nok på tide at BarnehageMatilde får ha med seg lekekamerater hjem etter barnehagen så hun avslører seg som en som kan... Det funker her, en helt annen situasjon når hun har venner til middag. Mindre jobb med to fireåringer enn en også!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...