Gå til innhold

ung mamma


marjoa

Anbefalte innlegg

hei. jeg er en jente på 19 år.. jeg har termin 21 januar.. jeg har lest mye på internett og de aller fleste er mye eldre enn meg.. er det unormalt og være så ung?? hva synes dere om å få barn i en ung alder?? jeg føler meg ikke så veldig ung. jeg sluttet og drikke alkohol for ca ett år siden, jeg røyker heller ikke. jeg ha et solid forhold. vært sammen veldig lenge. bodd sammen i ca ett år nå og skal gifte oss i 2011.. dette blir også mitt første barn, er skremmende for man vet jo ikke hva man går til, men at det blir koslig og lærerrikt er jeg ikke i tvil om. gleder meg masse samtidig som man gruer seg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei :)

 

Jeg fikk også mitt første barn når jeg var 19 år, han er nå 8 og er verdens beste gutt som jeg aldri ville vert foruten.

 

Det var ikke planlagt på noen måte, og jeg var vell egentlig ikke klar for det som skjedde. Jeg og barnefaren hadde bare vært sammen en liten stund, men var gode venner fra før. Vi måtte gi opp forholdet når guten var 2 år. Alikevel har alt gått veldig bra! Idag har vi delt omsorg og det fungerer svært bra. I skrivende stund er jeg straks ferdig med 4 årig utdanning, der lillesøster har komt innimellom (er nå 14 mnd.). Så selv om det krever litt omstilling er barn ingen hindring.

 

Jeg syntes også det var skremmende før han hadde komt. Men så snart han var der så var det det mest natulige i verden. Det meste kom av seg selv, og det vi lurte på fikk vi hjelp til.

 

Det høres ut som du er mye mer etablert og klar for å bli mamma enn det jeg var, men uansett så tror jeg ikke du skal bekymre deg for at du er for ung, det er ikke unormalt! Og det vil du snart oppdage ;) så snart graviditeten blir offentlig/synlig vil du legge merke til/ bli lagt merke til av andre som er i din situasjon :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...