Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Liten eller stor mage? kan folk bestemme seg??

Fikk noen komentarer på at magen så så liten ut rundt 6-7mnd, slo meg til ro med det, og at babyen lå langt inne. Så begynte "alle" å si at magen var blitt så stor, da var jeg ganske fornøyd, slapp å "unnskylde meg" over at magen så liten ut.

Har termin idag, og igår sa samboers søster at hun var overrasket over at magen ikke var større og "enda" ikke var blitt så stor. Jordmor sa idag at magen var blitt så stoor og fin, "sprekkferdig" sa hun. Hun målte å gjettet på at baby var 3700. Min mor mener også at magen er blitt veldig stor siste tiden.

Føler meg akkurat passe stor, men disse komentarene gjør meg crazy! Ikke noe nytt dette her, men noen får komentarer på at magen er liten, noen får på at de er så stor.. dette her er jo frem og tilbake hele tiden! Jaja.. snart ingen mage å komentere ;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Trist at dem med "liten" mage stadig må stå å forsvare dette. Jeg er klar over at det ikke er vondt ment, men som førstegangsfødende og rimelig fersk på det meste, er det lett å tro at babyen ikke utvikler seg som normalt. Jeg ble henvist til ny UL pga. "omstendighetene rundt". UL viste at jenta lå på alle snitt og så ut til å trives godt i magen! Den "mindre magen" kunne forklares i lite underhudsfett på magen før graviditet og at jenta lå "dypt inni meg".

Jordmor sa de så en klar tendens til en ny gruppe bekymrede kvinner-dem som ikke har "store nok" mager, og dem som ikke går opp "nok kilo".

Det er en uting å skulle kommentere størrelse og utseende på magen og kroppen forøvrig. Det har jeg ihvertfall lært.

Hilsen 9 dager til termin, og fortsatt ikke "stor eller tung nok"

Skrevet

Eg kjenner meg STOOOR og tung, og er det! "Alle" kommenterer det, men eg seier meg bare enig med dei og ler litt! Eg er "liten" av vokster - 1.65, tjukk i utg.pkt men spedbygd. Difor er det liten plass til barnet "inni" mageregionen så magen vert stor. Men eg syns det er greit....ein skal vere stor når ein har 3,5 veke att til termin! Så er det herleg å svara at det er berre ein når folk spør: "er du sikker på at det bare er éin inni der....?" Eg ser bare komisk på det og gidd ikkje bry meg.

Lukke til med innspurten, og det skal verta GODT å få kroppen for seg sjølv igjen!!!!

Skrevet

Det finnes ingen norm på "stor" eller "liten". Man er akkurat hva man er!

Lykke til ja!

Skrevet

Heilt sant!!!!, IMH med maibarn09!!!!

Godt sagt!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...