lureluna Skrevet 18. mai 2009 #1 Skrevet 18. mai 2009 Ville du latt en unge på nesten 2 være ute og leke sammen med unger på 6-7 år uten å være ute selv? Og da er det en annen voksen ute også, men denne voksne blir ikke bedt om å ha ett øye til ungen. Spør fordi jeg var denne andre voksne som var ute og jeg ble litt sjokkert. Og hadde jeg blitt bedt om å se etter ungen så hadde jeg gjort det. Men nå ble jeg ikke det, men følte likevel ett ansvar for ungen og turte ikke slippe ungen ut av synet. Det ville tatt denne ungen 5 sek å komme seg ut på veien der det er trafikk. Den av foreldrene som forlot ungen der syns tydeligvis det var helt ok. Kan til og med hende at h*n regna med at jeg skulle se etter ungen. Jeg har snakka litt rundt dette med den andre foreldren også, og det virker som h*n og syns dette var helt ok. Men jeg syns ikke dette er ok. Hadde de spurt kunne jeg sett etter ungen da. En annen gang er det ikke sikkert det passer. Men samvittigheten min ville likevel si at jeg ikke ville klart å ta med meg mine unger og dra slik at denne lille ungen ble igjen ute uten noen voksne i nærheten. Og det er slett ikke alltid jeg har tid, eller det passer, at jeg har et ekstra øye til en så liten unge. Mine er store og trenger ikke konstant tilsyn. Dessuten er mine og så stor at de farter litt rundt i nabolaget. Etter denne hendelsen er jeg litt redd jeg skal bli utnytta som gratis barnevakt noe jeg ikke er interessert i (virka på foreldrene som de syntes det var en veldig fin løsning å bare slippe ut ungen nemlig). Hva i all verden gjør jeg?
<3 Legoland <3 Skrevet 18. mai 2009 #3 Skrevet 18. mai 2009 Kan virkelig ikke fatte at noen foreldre er så lite oppegående i hpdet, at de gjør sånt! Neste gang så si rett og slett ifra... Sånt går ikke ann!!
lureluna Skrevet 18. mai 2009 Forfatter #4 Skrevet 18. mai 2009 Ser ut som jeg må det. I allefall sånn at de er klar over at jeg fraskriver meg ansvaret for ungen.
Virrus og Guttene + spiren <3 Skrevet 18. mai 2009 #5 Skrevet 18. mai 2009 det er en del som gjør slik her og. jeg blir litt paff jeg =/ synest det er litt frekt faktisk.. som du sier, du kan liksom ikke bare gå heller da?! Så nei!
camilla^ Skrevet 18. mai 2009 #6 Skrevet 18. mai 2009 Jeg hadde ikke latt min unge være ute slik. Jeg har hatt mine unger løpende ut og inn døra her fra de kunne gå. Men alltid holdt ett øye med de når de har bevegd seg ut (heldig vis prater de slik at jeg hører de hele tiden, er det stille må jeg løpe) De er ofte og leker med nabogutten, på veien som går til de tre nabohusene våre. veien stopper hos de så bare oss som kjører her. Jeghar litt dårlig samvittighet om jeg må gjøre noe inne og foreldrene hans er i nærheten. Men har heldigvis begynt å slappe mer av i forhold til det nå. Vi har blitt "enige" om å se etter når vi er ute. Vi har samme regler over hvor de får lov til å gå, så ser jeg han gå lenger enn han får lov til sier jeg ifra, går mine lenger enn de får lov til sier de ifra. Men jeg hadde ikke latt en nabo sende ut en så liten unge hver gang jeg var ute. Jeg tørr ikke å gå ifra så små, selv om jeg egentlig ikke har noe med de å gjøre. Og jeg hadde ikke likt det om det hadde skjedd om mine barn var ute og lekte selv. Har ei på 10, 7, 6 her i huset som får gå mer enn hun minste, men de er ikke barnepassere for nabobarna. Det vil jeg ikke de skal være itilfelle det skulle skje noe. Så jeg hadde tatt en prat med disse foreldrene og sagt hva jeg mener. Greit nok at de sender ut barnet, men de skal vite at jeg ikke skal passe på det. Plutselig kan det hende jeg ikke er der og de bare regner med at jeg passer på barnet.
lureluna Skrevet 18. mai 2009 Forfatter #7 Skrevet 18. mai 2009 Det er akkurat det der med hvem kan stilles til ansvar om noe skulle skje. Mine er for små til å skulle være barnevakt, men likevel så store at de ikke trenger konstant tilsyn. Vel hadde kanskje den største min kunnet se etter ungen i 5 min om foreldrene måtte inn på do, røre i middagen eller noe. Men da ville jeg at de skulle ha spurt på forhånd, og at min skulle ha muligheten til å si nei om han ikke ville. Da mine var mindre og måtte ha mer tilsyn ute så hadde vi avtalt med de andre foreldrene til de jevngamle ungene at var de her så så vi etter dem, var de hos de andre så så de foreldrene etter dem. Men her var det snakk om en som ikke er 2 og de andre ungene var fra 6 år og oppover. Og da syns jeg ikke foreldrene til denne lille bare kunne regne med at foreldrene til de store ungene skulle se etter den lille. Hva om jeg var på baksiden og ikke så dem og de store fant ut de skulle lengre ned i gata og den lille gikk etter og ble påkjørt eller falt i vannet på andre siden av veien?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå