Endelig nr. 3 i magen :-) Skrevet 18. mai 2009 #1 Skrevet 18. mai 2009 Sikkert alle gravide skrekk/dilemma.... Når virker jeg/vi "hysteriske"?? Har liksom kjent på mindre liv de siste dagene, og det jeg kjenner er ikke så kraftig som før, mer myke og rolige bevegelser... normalt mot slutten?? uke 31+2 i dag.... er så redd for å ringe å føle meg litt dom liksom:-) selv om det sikkert ikke er nødvendig:-) åsså en ting til....ringer vi fødeavd. elle fødepoliklinikk??? takk, jenter:-)
Gjest Skrevet 18. mai 2009 #2 Skrevet 18. mai 2009 Jeg ville ringt fødeavdelingen om jeg var bekymret.!! Så kommer du nok inn på en kontroll:) Lykke til:)
Juni prinsesse Skrevet 18. mai 2009 #3 Skrevet 18. mai 2009 Skjedde med meg også i uke 32... Dårligere plass osv. Men jeg dro på føden og sjekket for sikkerhets skyld, og det mente de var veldig lurt av meg. Så jeg ville nok tatt en telefon i det minste hvis jeg var deg... Men morsomt å se deg forklare hvordan det føles, for jeg brukte akkurat de samme ordene... ;o)
Snart 4-barnsmor Skrevet 18. mai 2009 #4 Skrevet 18. mai 2009 Antagelig har barnet lagt seg slik til at du ikke kjenner sparkene så godt akkurat nå. Jeg synes du har kommet litt for kort til å skulle godta mindre liv, så hvis du er usikker, ta en telefon og forklar hvordan du har det. Tror det er ganske likegyldig om du ringer føden eller poliklinikken. Jeg begynte å kjenne betydelig mindre og mer rolige, "glidende" bevegelser ca i uke 37, men det kan forklares med at babyen har mindre plass å bevege seg på. I uke 32 har den fremdeles ganske godt med tumleplass... Ring du, så får du snakket med de som kan det. Ikke tenk at du er hysterisk. Lykke til!
Snartbaby Skrevet 18. mai 2009 #5 Skrevet 18. mai 2009 Jeg har opplevd det samme, bevegelsene blir mindre og roligere men noen ganger også krafigere og vondere. Babyen begynner å bli stor og tumleplassen mindre, er nok derfor. Var sånn med mine 2 tidligere også så det er sikkert normalt. Kjenner du derimot veldig lite liv må du ringe føden så sjekker de der. Det er kun du som kjenner mønsteret på babyen. Du kan sikkert ringe poliklinikken også dersom du heller vil det men tror føden står klar til å hjelpe deg dersom du er bekymret. Husk, bedre å sjekke det dersom du er bekymret slik at du kan ta det med ro etterpå. Lykke til :-)
magica og lille tryll ♡ Skrevet 18. mai 2009 #6 Skrevet 18. mai 2009 Hei! Jeg var i samme dilemma som deg i helgen. Har en rolig baby i magen i utgangspunktet, som ble enda roligere etpar dager og kjente bare etpar dult iløpet av dagen. Endte opp med å ringe føden og fikk snakke med en gynekolog som ba meg komme inn for en sjekk. Dro rett inn å fikk tatt en CTG og UL, babyn begynte å sparke som en gal med en gang jeg fikk på CTG beltet og alt var bare såre vel. Jeg gråt av glede. Min anbefaling er: RING! Du kjenner din baby best. Når jeg ringte var alle kjempeprofesjonelle og hyggelige. Ingen sure miner for at jeg kom seint på lørdagskvelden. Det beste for deg er å få sjekka og få fred i sjela.... Alt er helt sikkert bare bra med babyn din, men vi får jo beskjed om å ta kontakt hvis babyn endrer seg inni magen. Lykke til!
Endelig nr. 3 i magen :-) Skrevet 18. mai 2009 Forfatter #7 Skrevet 18. mai 2009 Takk - hva skulle jeg gjort utene dere?!?:-) det er jo såå bra å kunne skrive her inne å få svar på ting/gode råd:-) en "nøytral" part:-) "problemet" er sikkert at jeg er vant med mye liv helt fra uke 13...
Endelig nr. 3 i magen :-) Skrevet 18. mai 2009 Forfatter #8 Skrevet 18. mai 2009 forresten, "normalt" å ha med "den bedre" halvdelen" på en slik evnt kontroll??
Endelig nr. 3 i magen :-) Skrevet 18. mai 2009 Forfatter #9 Skrevet 18. mai 2009 Ringte føden, og hu eg traff på seie jo at eg må prøve å drikke noe kaldt/spise noe søtt.... har aldri merka noe som helst forskjell på sånt verken i dette svangerskapet eller forrige (sa det t hu)... merker alle der andre det?? så vis det ikke hjalp, så "måtte jeg vel nesten komme inn på en kontroll"... javel...følte meg jo kjempe kule:-) kjenne jo litt liv, men det kan ikke sammenlignes med hva jeg har vært vant til. når reiser en inn på kontroll liksom da?? når en ikke kjenner noe liv i det hele over tid? -da kan det jo fort være for seint??
Nybakt tobarnsmamma Skrevet 18. mai 2009 #10 Skrevet 18. mai 2009 Drikk ett glass melk, vann, uansett, og legg deg strak ut på sofaen. Ligg og slapp av, så begynner nok babyen å turne der inne igjen :-) Det samme skjedde med meg en dag, kjente ikke liv, men straks jeg la meg ned etter ett glass melk, begynte hun å røre på seg :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå