Gå til innhold

Når la dere småttisene på eget rom??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Eldste la jeg på rom da han var 8 mnd.

men det var egentlig ikke noe jeg planla, men han våknet alltid da jeg gikk å la meg, bevegde meg,kom en liten host, og lignende..

så da ble han lagt på rom i samme etasje som meg.

Nå er vi flyttet og vi kan ikke sove i samme etasje som barne, så nå lurer jeg på når dere legger dem på eget rom, og samme etasje eller ikke??

På forhånd takk :D

Videoannonse
Annonse
Skrevet

1. mann var 4 mnd. Han sov så urolig at jeg ikke fikk sove, også våknet han hver gang jeg rørte på meg.

2. mann ble lagt på rom sammen med storebror da hun var 8,5 mnd.

I samme etasje.

Skrevet

ja, skulle ønske vi kunne være i samme etasje her og.. sukk..

en vennine sa til meg at jeg burde ikke legge han opp før han kan gå ned trappene selv =/ synest det virket litt drøyt, men vet ikke?

Gjest biss med twins
Skrevet

Finnes jo trappegrind da!

Vi la jentene på eget rom da de var ett år:) De sov i samme sprinkel til de var 10 mnd

Skrevet

Etter to uker! Lille bråkebøtta holdt oss våkne hele natta. Var i samme etasje da, bor i leilighet :-)

Skrevet

jada, trappen er sikret, men hun mente det at jeg burde ikke gjøre det før han kunne stå opp selv og gå ned =/

har lyst å ha rommet mitt tilbake snart :P

har jo babysitter og.. men er jo dette med krybbedød =/

Skrevet

1.mann - 12 uker (skulle egentlig da hun var 9 uker og sluttet med nattmat, men da hadde vi besøk og rommet var bortlånt)

2. mann er 12 uker og tydeligvis ikke heeeelt ferdig med nattmat enda (spiser på natta 3. hver natt eller noe) + at rommet ikke er ferdigmalt så det blir nok ei stund til.

Rommet mine har flyttet til er på andre siden av "gangen" (kontoret) vårt og dørene har stått oppe så jeg har følt vi har hatt god kontroll. Hadde aldri tørt å legge dem i en annen etg såpass tidlig (ironisk nok - etterhvert som de har lagt seg tidligere og tidligere på kvelden ligger de jo i 2. etg mens vi sitter nede i stua, men det blir liksom noe annet om natta av en eller annen grunn).

Skrevet

7 måneder på rommet ved siden av oss. Leilighet med alt på ett plan. Som deg, fordi han våkna så lett av alt- og sov dårlig. Uken etter eget rom sov han rundt....

Skrevet

3 mnd. vi bor i leilighet, men hun våknet med en gang vi gikk inn på rommet, så derfor fikk hun eget rom tidlig. Nattammet til hun var 6 mnd, så jeg gikk bare inn til henne når hun våknet på natta.

Skrevet

Hei!

Her har Gullet sovet på eget rom siden han var 1 mnd gammel (og i egen seng fra fødselen). Ikke helt etter boken her i Norge, men jeg sover veldig lett og holdt på å klikke av utmattelse.

Det gikk kjempe bra, han protesterte ikke i det hele tatt og sov søtt fra natt én.

Må føye til at rommet hans er rett ved siden av vår, og at vi holder dørene åpne. Om jeg er våken og hører etter, kan jeg høre pusten hans fra sengen min...Jeg vet ikke om jeg ville gjort det samme om rommet hadde vært i en annen etasje.

Hvor gamle er småttisene?

Skrevet

Eldste la vi på eget rom da han var ca 8 mnd, og kommer vel til å bli noe av det samme med minstemann (kanskje litt tidligere om han fortsetter å sove like godt på natta).

Vi har ungene sovende i samme etage som oss selv (passer bra med plasseringen av soverommene og det er trygt å ha dem i nærheten om noe skulle skje).

Mulig vi tar soverommet oppe når ungene blir større slik at de får en egen "avdeling" nede i sokkelen, men det blir ikke før om lenge.

Skrevet

Men krybbedød er de jo akkurat like utsatt for om de ligger i rommet ved siden av eller i etagen over ... det er jo ikke dét som er problemet vel? Forstod det på din venninne som at hun mente barnet skal kunne få tak i dere når det ønsker det, men det har dere jo fikset med babycallen :-)

Skrevet

For jeg har hørt at krybbedød foreningen mener barna skal være 1 år før de får eget rom, for man merker jo lettere om det skulle skje noe på samme rom.

Minsten her er 7 mnd. jeg kan ligge på rommet og høre på når eldtemann våkner og slik oppe, så passe godt lytt når alle dørene er åpen :) og med babysitter blir et nok i alle fall ikke noe problem..

gleder meg til å sove igjen ja.. hehe..

Gjest Sauen er fødeklar!
Skrevet

Hm, hun var vel omtrent et år, ser at vi var sent ute ja... Blir nok et år på nestemann også hvis babyen er urolig, så ikke hun vekker storesøster=)

Skrevet

Er i samme etasje forresten - vegg i vegg med begge to.

Skrevet

Da han var 1 uke gammel :D

Han lå da de første 2 månedene i lekegrinden i stua ved vårt soverom, så inn på eget rom! Han er en liten bråkebøtte og ingen av oss greide å sove. Nå som vi er på besøk hos folk og må dele rom sover ingen av oss noe godt, han ligger ofte litt våken og babbler med seg selv, og jeg våkner jo kjempe lett. Og han blir forstyrret av oss!

Skrevet

Stporebror flyttet på eget rom i samme etasje da han var 9 mnd samtidig som vi avvente med nattamming *puh*

vesla er bare en uke så hun sover hos oss foreløpig :-)

Skrevet

Sover fortsatt på vårt rom, er 20 mnd...

Skrevet

3,5 mnd - da sov hun 6 timer sammenhengende. Før det i bagen på soverommet (ble flyttet litt rundt...)

Samme etasje.

Skrevet

Vi valgte å legge vesla på sitt eget rom fra første dag :)

Og det går kjempe fint.

Hun er 6 uker idag, sover så å si hele natta :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...