enpå3ogenpå1 Skrevet 18. mai 2009 #1 Skrevet 18. mai 2009 fikk høre på lønningskontoret at man kun kan legge inn 5 uker i permisjonen. Ferie utover det legges før eller etter endt permisjon. Så spørsmålet mitt nå er: kan jeg ta 2-3 uker ferie ETTER min perm FØR pappan begynner sin perm? Eller må permisjonene gå rett etter hverandre? Noen som vet med sikkerhet?
Prish Skrevet 18. mai 2009 #2 Skrevet 18. mai 2009 Du kan ta ut ferie når du vil, men du må melde fra til Nav siden de da stopper utbetalingen av foreldrepenger når du har ferie. Jeg tok en uke ferie i mnd i 4 mnd. Fikk da ikke betalt for de ukene. Skjønner du hva jeg mener? Fikk du svar på spørsmålet ditt?
"nøtteliten" Skrevet 18. mai 2009 #3 Skrevet 18. mai 2009 I følge NAv kan kun 4 uker og 1 dag ferie legges inn som forskyvning av foreldrepermisjonen. Det er bare 4uker og 1 dag som er lovbestemt ferie. Den 5 ferieuka er avtalefestet og man har ikke rett å bruke denne til å forskyve permisjonen. Det jeg fikk vite var at du kan ta ferie/ulønnet permisjon rett etter at foreldrepermisjonen er ferdig og far kan ta sin permisjon senere MEN; da må faren søke om "UTSETTELSE AV PERMISJON" fom dagen etter at din permisjon er ferdig(maksdato) og fram til den dagen han skal begynne sin permisjon. Det han må gjøre er å skrive en avtale som arbeidsgiver også signerer. Der skal det stå at han skal være i 100% arbeid eller ta ut ferie fom dagen etter din maksdato og fram til dagen før han skal starte fedrekvoten. Hvis jeg forstod riktig skulle dette ikke være noe problem å få til så lenge fars søknad om utsettelse ble levert NAV før din permisjon er ferdig. Håper dette var til hjelp for deg......
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå