Gå til innhold

Fast føde, se hit!


Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen spørsmål.

 

1. Hvor gamle var barna deres da de begynte med fast føde?

2. Hvor mye begynte dere med?

3. Hvor ofte?

4. Hva ga dere?

 

:-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

 

1. Hvor gamle var barna deres da de begynte med fast føde?

- 4 mnd.

2. Hvor mye begynte dere med?

- Ingen av mine har vært storspiste, så en halv posjon har holdt lenge for dem.

3. Hvor ofte?

- Til å begynne med et måltid om dagen i 12 tiden.

Etter ca en mnd utvidet jeg til 2.

4. Hva ga dere?

- Grøt (Hipp, ingen av ungene har spist noe annet enn Hipp) og fruktmos.

Skrevet

1. Hvor gamle var barna deres da de begynte med fast føde?

 

4 mnd og 3 uker (våknet hver time hele natta da, hadde egentlig tenkt å vente til 6mnd)

 

 

2. Hvor mye begynte dere med?

 

Nå etter mye søl og mesteparten kom ut igjen spiser han grøt av 60 ml vann (er nå 5mnd og 1 uke)

 

 

3. Hvor ofte?

 

Spiser ca kl 18, også hender det jeg gir en posjon i 12 tiden også, hvis vi er hjemme..

 

 

4. Hva ga dere?

havregrøt med ris og hvete og litt fruktmos i. Noen skjeer med sviskemos for magen etter grøten

 

 

Skrevet

1. Hvor gamle var barna deres da de begynte med fast føde?

4 mnd

 

2. Hvor mye begynte dere med?

En liten posjon i starten. Første gangen noen skjeer, men økte fort fordi hun likte det.

 

3. Hvor ofte?

En gang om dagen i starten. Økte til 2 måltider etter ca 1 mnd.

 

4. Hva ga dere?

Hjemmelagd gullerot og potet purè. Etter hvert grøt (varierer mellom fruktgrøt(hipp) og havregrøt (nestlè) banan, fruktpurè, svisker. Nå er hun 5 1/2 mnd og vi prøver nye ting hele tiden.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...