Handy-ⓜⓐⓜⓜⓐ Skrevet 18. mai 2009 #1 Skrevet 18. mai 2009 Jeg bare lurer litt. Når man drikker så går selvfølgelig alkoholen i morsmelken, og derfor pumper man jo ut melken og heller det ut etterpå. Det jeg lurer på er hvor mye man skal pumpe? Skal man pumpe til det ikke lengre kommer melk ut? Håper dere kan svare, og fortelle hva dere har pleid å gjort. :-)
Gjest Skrevet 18. mai 2009 #2 Skrevet 18. mai 2009 morsmelken er ikke noe ferdig produkt, så når du er edru igjen er melka like fin.innholdet i melka er som blodet, og forandres hele tiden. du pumper kun for å unngå melkespreng, rett og slett. jeg pumper bare for å slippe å våkne med to steinharde pupper, og hvis jeg drikker mer enn at jeg må hoppe over 1 amming, for at ikke produksjonenen skal gå i stå!
gerd Skrevet 18. mai 2009 #4 Skrevet 18. mai 2009 Du trenger ikke pumpe. Melken har uansett samme promille som mors blod uansett - dvs veldig lite!
Handy-ⓜⓐⓜⓜⓐ Skrevet 18. mai 2009 Forfatter #5 Skrevet 18. mai 2009 Okei, for noen sier at all melka skal pumpes ut. Og jeg pumper jo og fryser ned også, og når jeg pumper da så tar det liksom aldri slutt. Derfor har jeg alltid lurt på hvor mye man skal pumpe før man vet at det er ute, men ja, da vet jeg jo det også. :-P Takk for svar! Nå ble jeg litt klokere ihvertfall :-P hehe
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå