Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var i byen idag og lot gutten vår på snart 3 år være på lekeplassen å leke. Plutselig kommer en kar på kanskje 2-3 år (mindre enn vår) bort og dytter til guttn min som bare stopper opp og blir stående å se på han. Fremmedkaren dytter en gang til, og enda en gang, men da tar min gutt et par raske skritt mot han akkurat som han skal dytte tilbake, men så stopper han opp rett foran han uten å gjøre noe!? Han får da en siste dytt så han faller bakover å skaller hodet i lekestativet bak seg og begynner å gråte. Faren til den andre ungen og jeg løper til, og motparten blir strengt bedt om å be om unnskyldning, som han da ikke gjør...

For et par uker siden hadde vi ungen til veninna mi på besøk som er like gammel som min gutt. Jeg fulgte litt med å la merke til at kompisen bare kunne gå å ta leker ut av hendene på han uten at han gjorde noe forsøk på å ta tilbake. Hadde besøk i helgen av en gutt på 16 mnd som fikk lov å forsyne seg av lørdagsgodterposen til min kar som han selv ville. Han var også å hentet yndlingslastebilen hans, men lillegutt ble bare stående å se på uten å ta den tilbake.

Har vi vært for strenge her eller? Dette føles jo slettes ikke riktig!! :( Jeg VIL jo han skal kunne ta igjen når noen er slemme, og kunne si at dette er MIN godteripose, og ikke minst ta tilbake ting som han hadde først.. Skal nevnes at vi har vært pågående med dette å skulle dele og være snill med andre, men jeg begynner å lure om vi har vært for strenge? Neon meninger om dette og hvordan vi evt kan rette opp igjenn?

Hilsen trist mamma

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kjenner min sønn litt igjen i dette også, hvis fremmede barn tok fra han lekene så han bare på, og så snudde han seg og fant seg noe annet å leke med.

Han er dog blitt "bedre" etter at han begynte i barnehagen, nå sier han fra og styrer mye av leken selv. Han er ikke den mest høylytte gutten i gata, men jeg føler han leker på lik linje med de andre barna i sandkassa nå. Han trenger litt tid for å bli varm i trøya før han kaster seg ut i leken.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...