Anonym bruker Skrevet 17. mai 2009 #1 Skrevet 17. mai 2009 Hva er ditt beste spare tips? Tenker på å spare inn på innkjøp,strøm-you name it!
Anonym bruker Skrevet 17. mai 2009 #2 Skrevet 17. mai 2009 Skriv handle lliste før du drar i butikken, (ikke dra dit på tom mage) og handle stort en gang i uken... Dette har vi spart masse på mtp mat budsjettet værtfall:)
Anonym bruker Skrevet 17. mai 2009 #3 Skrevet 17. mai 2009 Dersom du er medlem i bokklubber/filmklubber o.l., så meld deg ut! Det gjorde jeg, og jeg skal si deg jeg sparte på det!! For hver gang jeg glemte å avbestille, kjøpte jeg jo filmen/boka... Sjekk om du har gunstigste mobilabonnement for deg...
Anonym bruker Skrevet 17. mai 2009 #4 Skrevet 17. mai 2009 Sette opp et budsjett, hvor man tar seg tid vurdere behovet skikkelig for hver enkelt post for mye man trenger - og så FØLGE DET.
Anonym bruker Skrevet 17. mai 2009 #5 Skrevet 17. mai 2009 Lage handleliste, handle så sjelden som mulig, hold deg unna kjøpesentere med mindre det er nødvendig! Dra ut kontakter på alt som ikke trenger å stå plugget i, gå gjennom de div matbutikkene i området ditt, og finn de beste tilbudene/rimeligste prisene. Planlegg middagene så du alltid får brukt opp rester av pasta, grønnsaker etc. Det er også mye penger å spare på arvetøy, og hvis du vet hvordan en symaskin funker, så kan du lage mye fint ut av gammelt tøy:)
Anonym bruker Skrevet 17. mai 2009 #6 Skrevet 17. mai 2009 Det er å kutte ut alt mulig ekstra. Som en sa ovenfor kutte ut alle mulige boklubber og annet du abonerer på. Se på alt som ekstra, kjøper du deg en is, så er det en luksus, kaffe på kafeer, sjokolader, alt mulig sånt smått som blir mye. Mat og bensin er også ting å spare mye penger på. ikke tenk at en må jo ha råd til å kjøre hit eller dit, eller at en bare må ha råd til å spise slik og slik mat. Lager du mat fra grunnen av så kan du skvise ned på det meste, og allikevel spare penger. Skiver til matpakke, koster ikke så mye, det kan være det samme for en hel uke, som det er for en gang på cafeen, eller besninstasjonen. Syltetøy er rimelig, peanøttsmør, hvitost og brunoster varere lenge. Kjøp billigmerkene på ting som hvitost, der kvaliteten er helt den samme, der er det mye å hente om du bruker en del av den typen. Og det gjør en jo gjerne til pastaretter og ting som skal gratineres. Parjering er jo også dyrt, så handle steder du ikke trenger betale for å sette fra deg bilen er lurt.
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2009 #7 Skrevet 18. mai 2009 Sjekk alle "forretnings forbindelsene" deres, som forsikringer, bankforbindelser, mobil abbonement, parabol, internett osv. Det kan være mye å hente på å bytte levrandør! Spesielt bank/lån kan det være mye å spare på å sjekke ut. Kjøp en kjølebag og termos og ta med niste på tur/jobb. Lag mat selv. Planlegg handlingen. Lag ukesmenyer. Sett opp budsjett, og enda viktigere - hold budsjettet Les reklamen som kommer i posten!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå