Anonym bruker Skrevet 17. mai 2009 #1 Skrevet 17. mai 2009 lille trollet vårt på 15måneder har i en periode våknet mellom 5 og 6 hver morgen. hjelper ikke å legge seg tidliere, eller sove mindre på dagtid. umulig å få han til å sove igjen når han har våknet. men så hjelper det vel ikke at han får pupp når han kommer inn i sengen vår....? er kanskje det han vet at han får, bare han griner lenge nok... hva gjør vi?? blir utslitt av dette:(
Anonym bruker Skrevet 17. mai 2009 #2 Skrevet 17. mai 2009 Jeg la jenta mi til samme tid som vanlig, så tok jeg henne opp etter et par timer, lot henne være våken en time/halvannen, for så å legge henne igjen. Da sov hun nesten 2 timer lenger om morgenen. Etter noen dager, så gikk det over av seg selv, og hun sov fra halv syv, til halv syv:) Kan være bare tilfeldigheter at det funket, men kan kanskje være verd å prøve? Hun var forresten 13 mnd da.
Anonym bruker Skrevet 17. mai 2009 #3 Skrevet 17. mai 2009 Søvnekspertene sier at natta er snest kl 19 for de små, legger de seg mye snere våkner de også tisligere, det stemmer her værtfall. Så her er det natta senest kl 19. Men det høres ut som du er sein ute med nattavvenninga synes jeg....Hos oss er det værtfall natta enda kl 5. Så i mine øyne virker det så om du må gå i gang med nattavvennning. Det er viktig å være konsekvent. Om du gir opp når han har grått lenge nok så har du tapt... Når vi natt avvennte så var vi inne hos han hele tiden (sterk motstander av ferber) Tok han IKKE opp av sengen. Tok noen netter så var det over, da skjønnte han at matgildet på natten var tapt:)
Turbomamma<3<3<3 Skrevet 17. mai 2009 #4 Skrevet 17. mai 2009 Nei, synes ikke det er noe galt i at du gir han melk om tidligmorgenen! Det er det bare du selv som bestemmer, ingen skal komme til deg å si at du må nattavvenne! Det er vanlig at barn vil ha mm ut i andre leveår, og det er ikke noe unormalt og galt i det. Det blir ikke slik at han sovner og sover videre etterpå da? Her får jenta mi pupp hvis hun våkner tidligmorgenen og kan sove sammen med oss etterpå til både 8 og 9. Så det er jo bare deilig! Har fungert kjempebra å både gi pupp og samsove frem til nå. Legger seg i egen seng altså, havner bare sammen med oss etter hun våkner. Men dette har variert veldig, hun har kunne sovet hele natten i egen seng også, så våkner ikke for å få pupp. Her er det varierende leggetid, men mellom 7-8, alt etter hvor mye hun har sovet på dagen osv. Har aldri opplevd at hun har våknet tidligere da, heller tvert i mot!
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2009 #5 Skrevet 18. mai 2009 Herregud Christina, litt av en besserwisser da... Hun ba om råd og da er det vel fritt fram å komme med noen... Har ikke bestemt noe på HIs vegne. Les innlegget hennes, han våkner kl5! da er det gjerne pupp inn i bildet. Er det ikke da naturlig og tenke tanken at det er på tide å slutte med pupp på det tidspunktet. Amming er suupert, men puppen er der kl 7 også! Så nattavvening er et froslag det er lov å komme med her. De fleste mener det er natta kl 5. Så du får godta at andre har bedre løsninger enn du selv har asså! Min legger seg kl 19 står opp melleom 7 og 9 sover i egen seng hele natten gjennom, Kan komme inn til oss å kose litt i sengen før vi står opp og spiser frokost.
Barbafin Skrevet 18. mai 2009 #6 Skrevet 18. mai 2009 Søvnekspertene har ikke alltid rett! Her betyr tidligere legging tidligere morgen. Vi legger i åtte-tiden og da sover han til ca sju. For øyeblikket passer det oss helt fint. Ellers så tror jeg det er riktig som ble sagt over at puppen og kosen har noe å si for den tidlige våkningen. Hvorvidt du vil gjøre noe med det er jo selvsagt opp til deg. Men det virker jo som om du er ganske sliten, da...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå