Soloho Skrevet 17. mai 2009 #1 Skrevet 17. mai 2009 Du Skriver i ett innlegg lenger nede her: Jeg skal i alle fall ta ut ferie på samme tid som jeg får feriepenger fra jobben. På den måten får jeg forlenget permisjonen min med 21 dager. 21 dager er det som er maks vi kan forskyve(ta ut ferie) permisjonen vår etter det nav sa til meg. Så jeg regner med at sier dere ikke ifra om ferie løper foreldrepengene som vanlig. Men da får dere dobbelt opp med penger når dere mottar feriepenger fra jobben i steden for å få forlenget permisjonstiden deres. Kan du være så snill å gi meg dette med T-skje?! Kan jeg få forlenget permtiden med 21 dager på noe vis? Jeg har planlagt at jeg tar fem uker ferie mens gubben tar fem uker pappaperm utpå høsten engang. Den siste pappapermuka tar vi på slutten av permisjonstiden min.
Cessa med Christopher&Mia Skrevet 18. mai 2009 #2 Skrevet 18. mai 2009 Heisann:)) Du kan forlenge permen din med 4 uker og 1 dag ja. Som er maks å ta ut ferie. Det som skjer da er at du gir nav beskjed om når du skal ta ut ferie. Og så stopper dem foreldre pengene dine i den perioden du ønsker. Da får du selvfølgelig ikke penger fra nav. Derfor tar jeg den ferien min på likt som jeg får feriepenger fra jobben for da vil jeg ikke merke det økonomisk. Og jeg vil heller ha 4 uker lenger permisjon enn å få dobbelt opp med penger i Juni. Når du da er ferdig med ferien din begynner foreldrepengene å løpe igjen og vips så har du forlenget permen din med 4 uker. Får du foreldrepenger utbetalt fra nav eller fra jobben din??
Cessa med Christopher&Mia Skrevet 18. mai 2009 #3 Skrevet 18. mai 2009 Vi kunne valgt at far tok ut pappa perm på samme tid jeg tok ut ferien min. Men jeg ville heller at han tar den når jeg er ferdig med min perm sånn at snuppa får være hjemme litt lenger før hun må i barnehage. Da er hun ca 1 år og litt over 1mnd når hun må begynne der og vi er ferdige med permene.
Soloho Skrevet 18. mai 2009 Forfatter #4 Skrevet 18. mai 2009 Takktakk:) Tenker vi tar ferie samtidig i sommer, også får han ta pappaperm på slutten av min perm. Da er lilingen 13 mnd. når han begynner i barnehagen:( Huff, de er så små...
Cessa med Christopher&Mia Skrevet 19. mai 2009 #5 Skrevet 19. mai 2009 Vil i alle fall anbefale å gjøre det på den måten hvis du vil ha babysen lengst mulig hjemme. Bare husk å gi beskjed til nav skriftlig litt i forveien hvis du skal ta ut ferie. Hvor gammel er din nå da??
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå