Tullemor1 & Gullemitt :-) Skrevet 17. mai 2009 #1 Skrevet 17. mai 2009 Lillegutt på 4,5 mnd har ikke vært så vanskelig å legge tidligere, da jeg avsluttet med puppen i senga. Men har mistet melken dessverre og nå er det flaske mme.. når han nå skal legge seg gråter han så sinnsykt at jeg må holde på med opp-ned metoden. Og det funker greit men veldig slitsomt og han blir jo så sliten av det stakar... Han vil liksom ikke legge seg lenger, helt hysterisk!! Jeg prøver å gi han puppen men det er jo så lite som kommer og han blir vel nesten bare irritert.. Problemet også er at det kun er jeg som kan legge han, mannen eller besteforeldre sliter og når jeg da tar over så roer han seg etterhvert og mor får han til å sove til slutt.. men jeg kan jo ikke være hjemme hver kveld liksom.. Trenger noen råd/tips. Førstegangsmor og skikkelig hønemor hehe
Soloho Skrevet 17. mai 2009 #2 Skrevet 17. mai 2009 Gir du den siste flasken i sengen? Jeg legger meg sammen med ham alik at han får den siste vellingflaska for natta inne i senga. Da får han roa ned, og han skjønner at det er natta. Etterpå går jeg bare ut, men da er han inneforstått med at det er natt og har fått roa seg.
Tullemor1 & Gullemitt :-) Skrevet 17. mai 2009 Forfatter #3 Skrevet 17. mai 2009 Nei det gjør jeg ikke, det skal jeg gjøre fra i morgen.. men har prøvd men mener det ikke ble noe forandring men prøver igjen.. takk takk
Soloho Skrevet 17. mai 2009 #4 Skrevet 17. mai 2009 Hmmm...kanskje man må prøve ett par-tre kvelder før han skjønner poenget:) Her styrer vi ikke så innmari med grøt, bading osv. for at han skal skjønne at det er kveld. Vi tar på nattisen og gir ham vellingflaska inne i senga mens rommet er mørkt. Da skjønner han at det er natt for på dagen får han ikke flaska inne i senga.
Tullemor1 & Gullemitt :-) Skrevet 18. mai 2009 Forfatter #5 Skrevet 18. mai 2009 Skal prøve det denne uken, så det blir spennende å se om det funker for oss.. her tar vi også bad, stelle, og så mat.. men mulig han også har for sen lur før kvelden. Han er så grinete ved 17 tiden at han stadig dubber av en halvtime/time.. så det blir kanskje for sent hmmm
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå