Thessa og Bebbis Skrevet 17. mai 2009 #1 Skrevet 17. mai 2009 Det hele startet med en sjekk av blodtrykket mitt på Ullevål den 30. April Jeg hadde høyt blodtrykk og proteiner i urinen, noe jeg har hatt siste del av svangerskapet. Men nå turte de ikke la meg gå lenger, siden det bare var 1 uke til termin uansett var det helt greit å skulle bli satt igang. Det var jo veldig skummelt der og da men. :-) Vi fikk reise hjem og pakke med oss noen saker og kom så tilbake til sykehuset i to tiden. Fikk satt inn en modning tablett, og måtte ligge å slappe av i 6 timer med ctg målinger før jeg fikk satt inn pille nr 2. Hadde bare svake kynnere så fikk beskjed om at dette kom til å ta laaaang tid. Kunne ta flere dager. Og de to jeg lå på rom med var beviset på det. De hadde ligget i 2 døgn. Stakkars! Så, i ni tiden på kvelden gikk jeg ut av føden for å hilse på ei venninne som også var på ullevål for hun hadde født babyen sin for to dager siden. Fikk holde baby og pratet litt. Hadde noen svaaaaake mensmurringer. Så gikk jeg til rommet mitt igjen. Sendte melding til mamma og kjæreste om at de måtte legge seg og sove, for jeg hadde ikke på følelsen av at noe kom til å skje på flere dager! :-P Pusset tenner og smurte meg med selvbruning(?!) og la meg. Så kom det berømte kneppet i magen, eller to knepp kom det. Og noen helt syke spark fra lillegutt. Skjønte da at vannet gikk. For å være sikker "presset" jeg litt, og jo, vannet var definitivt gått. Ringte på jordmor og i det hun kom startet riene. De kom OFTE og var VONDE! På vei til toalettet og tilbake hadde jeg vel noe som 4-5 rier. Klarte så vidt puste meg gjennom de, så jordmor flyttet meg over til en fødestue. Rett på lystgassen. bare 2 cm åpning konstanterer hun! Jeg ble drit skuffa, og tenkte jeg var verdens største pingle. Disse 2 cm riene skulle jo ikke være så vonde. Så da konstanterte jeg med meg selv, at jo, jeg kommer til å dø av smerter hvis det skal bli så mye vondere enn dette! Jordmor forlot meg alene (mannen var jo hjemme å sov) Ringte mannen, og han kom heldigvis 30 min senere. Da ba jeg JM sjekke åpning igjen for nå var riene helt FORJÆVLIGE!! 6 cm!! Dette kommer nok til å gå fort, Therese sier hun. :-) Jeg puster og peser meg gjennom riene som virkelig hagler på. 6 rier pr 10 minutter og alle med 60 sekunders varighet. Ikke mye pauser her nei. Etter noen rier kjenner jeg at pressfølelsen kommer! Og alle som har hatt pressrier vet at det ikke går ann å holde igjen. Jm sjekker igjen, 8 cm åpning. Snart klart for å presse! 10 min etterpå fikk jeg endelig klarsignal! Takk GUD, å befriende! Husker ikke så mye av siste del egentlig. Men det tok 30 min og det føltes som 3 timer der og da! :-P Pressriene var ikke like vonde som riene! Helt klart. Men jeg husker det ikke var spesielt behagelig den siste pressrien! Men så kom gutten vår! Og DA var all smerte borte!! :-) Han var knall blå og gråt i et par minutter før han sovnet på brystet mitt! :-) Jeg måtte sy 2 sting innvendig, og 2 sting utvendig. Så det var ikke så ille! Og det var ikke vondt å sy! :-) Det var ikke behagelig når jordmor presset på magen for å løsne morkaken! Morkaken min var visst stor. 1 kilo! :-P Og vi hadde knute på navlestrengen. Den var ikke stram så ikke farlig. Alt i alt, veldig fin fødsel!! :-) 2 timer og 1 kvarter tok det! Ikke helt som jeg hadde forventet meg at min fødsel skulle bli men! Nå er gullet litt over 2 uker og er så vakker og snill! Stille og rolig :-) Og jeg er selvsagt verdens stolteste!!! :.D
Thessa og Bebbis Skrevet 17. mai 2009 Forfatter #2 Skrevet 17. mai 2009 Ble rotete dette her, sorry :-P Vannet gikk 00.15 og gutten min ble født 02.36 den 1. Mai :-) 3750 gram og 51 lang. Hodeomkr. 36
*mamma til prinsesse vil ikke* Skrevet 17. mai 2009 #4 Skrevet 17. mai 2009 Gratulerer med den lille! Oi, da gikk det fort! Men så bra at du slapp å ligge i mange dager. Rakk mannen din frem til fødselen?
ojoj, NÅ er det liv i leiren!! Skrevet 17. mai 2009 #5 Skrevet 17. mai 2009 gratulerer med gutten din, høtes ut som en passe intens fødsel!
1+1=<3 Skrevet 18. mai 2009 #6 Skrevet 18. mai 2009 .. Og jeg er så stolt av deg, jenta mi! Blir like rørt nå som første gang jeg hørte fødsels historien,jeg! Glad i deg! Klem <3
Thessa og Bebbis Skrevet 18. mai 2009 Forfatter #7 Skrevet 18. mai 2009 Takk jenta mi! :-) Gleder meg til å høre din historie!! :-) <3 Love you! Til dere andre, ja ble en intens fødsel og pappa'n rakk heldigvis frem i tide! Når han kom var jeg 6 cm åpen og supa lystgass til den store gullmedaljen! :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå