Gå til innhold

Mannfolk blir så "sjuke"...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min kjære sambo har blitt litt forkjøla, og har dermed kapitulert.. Tror han ligger for døden eller noe..

OPPGITT!!!!!!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Han er sånn hver gang han bare nyser litt..

Skrevet

Bf er sånn hver gang han er hes, litt sår hals etc. Kan da selvsagt ikke ha dattern sin på flere dager/uker. (har henne noen få timer av gangen, tre dager i uka) Hadde en 6 ukers periode tidligere i år hvor han så henne to ganger, for han var så "syk". Men, jeg tror det er en mannfolk-greie. De blir fullstendig hjelpesløse så fort den minste lille basselusken dukker opp. Og de skal liksom være det "sterke" kjønnet??

Skrevet

Vi får passe oss selv - så vi ikke duller og diller for mye med våre egne sønner når de er syke - kanskje blir de sånn selv når de vokser opp.

Og så gifter de seg og konene synes vi er svigermor fra hel...

Skrevet

Leste dere ikke innlegget?

Menn blir sykere enn kvinner.

Skrevet

Det er en sannhet med modifikasjoner her i huset ihvertfall... Her er det utrolig hvor lite han orker, hvis ikke det er noe han veldig gjerne vil! Her er noen ekspempler fra sist gubben var syk (forkjøla, slapp og vond hals):

-"orker du å kjøre T. til treninga?" "Nei, orker ikke, beklager" - men mens jeg kastet middagsrestene inn i kjøleskapet og lot oppvaska stå og kjørte T. da orket han å GÅ til butikken, for han hadde ikke peanøtter til fotballkampen!

- "Kan du ringe søstra di og avtale for helga?" "nei, halsen *kremt, hark, hvisk*" - men å skrike til dommer'n og juble når det ble mål, se det gikk greit!

- "tror du at du orker å komme og spise middag ved bordet?" "nei, jeg blir sliten bare av å sitte, kan du komme med maten inn her til meg?" - men en halv time etter middag sitter fjøsnissen jaggu og spiller dataspill på kontoret!

Da var det nok! Da forklarte jeg vennlig men bestemt at nå fikk han velge om han var sjuk eller frisk, og ikke bare sjuk når det passa best, og at om han klarte å "ta seg sammen" for å orke data og fotball, så klarte han nok å ta seg sammen for å bidra litt i heimen også.

Skrevet

Det heter "mannesyken"

Min mann har gitt opp tror jeg, for han blir mobbet av meg. Jeg syns ikke noe synd på han, og siden jeg må gjøre det jeg må gjøre når jeg er syk får han også gjøre det. Ungene trenger mat, reint tøy osv. Rotet, og ting som ikke trengs å gjøres får ligge, men han får klare det han skal klare.

Vi har blitt flinke til å la den andre få sove i senga i fred en stund, det er det eneste vi slipper unna med. Klarer vi ikke å omgås familien vår, så er man så syk at man må på sykehus.

Så her er mannesyken nesten kurert.

Barnas far er det noe annet med, han har mannesyken rett som det er og er døden nær hele tiden. Jeg kunne ligge der veldig syk, og vurderte sykehuset men måtte likavel passe to små aktive barn, lage middag, vaske klær mens han måtte ha det stille, sove i senga pga han rant i nesa........

Skrevet

Min mann blir ikke sånn han, så det gjelder ikke alle.. han er ikke sjuk før han har 40 i feber... og han klager ikke da heller...

MEN har andre plager som han klager veldig over da... blant annet ryggvondt... som alltid blir verre når jeg er syk he he... så det er vel der han tar det frem da :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...