Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor høy hvilepuls har dere? Jeg målte bt med måler hos mine foreldre og der sto også hvilpulsen. Den va 103! Har også reagert før at den er over 100, men trodde ikke det var normalt. BT var 118/70 så det er ikke så galt. Noen som vet hva deres ligger på? Er 25+6..

Kan nevne at jeg er fryktlig tungpustet... Skal til kontroll igjen tirsdag, men vet ikke om det er nødvendig å nevne..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sist jeg var på kontroll (ca tre uker siden) mumlet legen noe om at jeg hadde litt høy hvilepuls. Hun sa ikke noe mer enn det, så det var vel ikke noe å bekymre seg om da. Skal på ny kontroll i neste uke - til jordmor - så jeg skal be om litt info da.

Jeg vet ikke hva pulsen lå på da den var litt høy.

Skrevet

Jeg ville ihvertfall nevnt det!! Jeg hadde en periode i graviditeten hvilepuls på 120 og ble sendt til hjertespesialist. Ingenting galt med hjerte, men høyt stoffskifte!! Hadde andre symtomer også altså, men det kan jo være lurt å sjekke det ut...?

Skrevet

Det er litt høyt. Normalt ligger hvilepulsen hos et voksent menneske mellom 60 og 80 slag i minuttet. Men du skal være ganske avslappet før den skal stemme. Du bør helst måle når du har sittet i ro en lang stund. Jeg vet ikke om du gjorde det. Noen skritt gange kan gjøre at pulsen øker ganske mye, spesielt hvis du ikke er så trent.

Jeg har en hvilepuls på rundt 65-70, og pulsen stiger til 90-100 hvis jeg går normalt et bittelite stykke. Så tar det en stund før den går ned igjen.

Prøv å mål pulsen når har sittet i sofan i noen timer og sett på tv.

Men kanskje var du helt "uthvilt, og da er det ikke helt normalt. Men ta det opp med lege/jordmor når du skal på kontroll. Da har du ihvertfall spurt og fått et svar :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...