Gå til innhold

Noen her som IKKE har bil?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har ikke bil, og har ikke råd til det heller. Er heldig å få låne foreldrene mine sin innimellom, så jeg kan få gjort store innkjøpt. Men hvordan ordner dere det ellers, mtp bhg, jobb osv?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi hadde ikke før i høst. Vi bruker den kun når det ikke går busser, vi skal i besøk som er kronglete til eller vi skal på jobb 8 km inn i skogen.

Bhg går eller sykler vi til. Jobb blir det kjørt til for mannens del, jeg tar buss. Skolen tar jeg buss til, mannen sykler eller går (hans er bare 3-4 km unna, min er 1 mil unna).

Handling tar vi uten bil.

Skrevet

Vi har ikkje bil, kjem heller ikkje til å få det med det første.

Mannen tar buss til jobb, passar perfekt til arbeidstidene, brotsett frå to dagar pr mnd. Dei dagane han jobbar seint har han 20 min mellom jobb og buss, får handla det meste då.

Eg er no heime med to småtroll (3 1/2 og 18 mnd). Vi tar bussen til open bhg tre dagar i veka. Har då og mulighet for å handle viss det er noko vi treng.

Til hausten begynner eldste 40% i bhg i motsett retning av open bhg - den vegen det er kronglete med buss. Men sidan det berre er 4 km unna (og sidan eg og lille framleis skal vere heime) har eg tenkt at vi skal sykle. Har sykkel og sykkelvogn.

Dersom det er noko spesielt (storhandling, bursdagsbesøk, 17. mai, lege-/sjukehusbesøk) får vi låne bil av foreldra mine som bur 5 km unna (like ved bhg der eldste skal begynne).

Hadde eg vore i jobb måtte vi hatt bil trur eg. Men hadde eg vore i jobb hadde vi vel hatt råd til det og ;-p

Skrevet

Vi har ikke bil, men kan låne svigers sin innimellom til feks storhandel eller en tur ut. I det daglige busser vi. Mannen tar med seg lillemann til bhg, som heldigvis er rett ved siden av arb.plassen hans. Jeg drar i motsatt retning. Det går forbløffende bra, men jeg GLEDER meg til vi har råd til å ha bil!!

Skrevet

Vi har ikke bil, og har heller ikke lett tilgang. Vi sykler til jobb og bhg, og tar mye buss. To gutter og venter to til.

Skrevet

Vi har ikke bil, men bor sentralt og kan gå til både jobb og barnehage.

Er medlem av Bilkollektivet og leier av og til bil der i forbindelse med helger/turer osv.

Skrevet

Har hverken lappen eller bil noen av oss... Vi går dit vi skal, buss kanskje en gang i mnd, og kanskje skyss til storhandelen to tre ganger i mnd.. Klarer oss utmerket, men kjenner det hadde vært befriende å kunne klare oss mer selv av og til..

Skrevet

Har ikke bil eller førerkort noen av oss, så vi busser eller går. Skal vi noe der det er vanskelig å komme seg med buss, blir det gjerne så vi sitter på med familie, men merker at det er litt slitsomt å være så avhengig innimellom. Blir nok både førerkort og bil her og etterhvert, hadde vært himla greit å slippe storhandel og to unger i barnevogn på bussen innimellom kjenner jeg :P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...