Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg er en jente på 25 år som trenger noen råd her inne. Er veldig glad om noen vil svare på dette innlegget!

Jeg fikk nylig diagnosen PCOS via en ultralyd. Fra før har jeg en sønn som nå blir 5 år gammel. Jeg var aldri sammen med barnefaren til barnet mitt og kom tidlig inn i et annet forhold med en annen. Vi har vært sammen i snart 3 år, og har et stabilt forhold.

Etter jeg fikk diagosen tenker jeg at jeg selvsagt vil ha flere barn. Han jeg er sammen med nå er ikke klar til å få barn enda, og vil vente. Jeg forstod likvel på legen og spesialisten som sjekket meg ut at sjansene mine for å få barn senere vil bli mindre enn de er per dags dato. Stemmer det at sjansene minker dess lenger du venter med å få barn?

Jeg vil ikke sitte igjen senere å angre på at jeg hadde en gang sjansen liksom. Er det slik at folk med PCOS vil bli barnløse før eller siden?? Noen som har noe ca tidsperspektiv.. Jeg har hørt at kvinner med PCOS over 30 år har veldig vanskelig med å bli gravid.. Noen innspill takk :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg fikk samme beskjed fra min lege, at sjansene var mindre med tiden....

Skrevet

Sjansene blir mindre med tiden pga alder, ikke pga pcos.

hvis dere nå ikke vil ha barn, ta p pillen,d et er absolutt det beste for å holde hormonene dine i sjakk og hindre nye cyster.

Skrevet

Ja det blir vanskeligere dess eldre en blir. Du har fortsatt gode sjanser til å bli gravid senere, men da trenger du nok gjerne hjelp f.eks. et inngrep av gynekolog!

Jeg lurer også på dette me hårvekst? Jeg er 24 år gammel og har relativ liten hårvekst.. Jeg har fått diagnosen PCOS for rundt et år siden. Er det vanlig at også hårvekst blir verre og verre med tiden? Eller vil det være slik jeg har d nå?noen som vet noe om dette??

Skrevet

Hei

Jeg har også PCOS og har hatt dette i noen år nå. Jeg er 26 år og gravid i uke 6. Jeg la om kostholdet mitt og plutselig ble jeg gravid gitt! Det ble også mindre kviser og hår med endret kosthold. Kan anbefales! :-)

Skrevet

Hei.

Jeg har hatt PCOS i mange år. Ble gravid rett før jeg fylte 31 år, helt av meg selv. Hadde da prøvd i ca 9mnd. Sjansene synker selvsagt med alderen, men du har forholdsvis god tid. Når det gjelder PCOS, kommer det an på hvor alvorlig den er, f.eks hvor ofte du har mens, hvor store og hvor mange cyster du har osv.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...