Gå til innhold

Dere som "hater" nasjonaldagen vår...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en mistanke om at dere er de samme som synes at muslimer og andre innvandrere er i ferd med å "ta over" norsk kultur og samfunn? Dere som er så redd for at norsk kultur skal "islamifiseres", burde dere ikke være de som verner aller mest om nasjonaldagen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hæ? Hvordan i all verden har du kommet frem til en sammenheng her?

Jeg liker ikke 17. mai. Jeg finner det dritslitsomt, krampeaktig og langt fra det jeg trives med. Det er for mye folk, for mye bråk og for mye kaos. Jeg mistrives med tradisjonell 17. mai feiring, men gjennomfører det nå som jeg har barn. Det har ingenting med muslimer å gjøre, eller noen andre innvandrere, Til opplysning.

Skrevet

Jeg vet ikke hvem som "hater" nasjonaldagen vår og hvem som hater den. Hvorfor "hater" i gåseøyne forresten?

Jeg hater stresset, jaget, maset, køene, folk som dytter og trør meg på føttene. Jeg hater at barna må sitte på skuldrene fordi voksne mennesker ikke kan se seg for.

Jeg elsker derimot å se det norske flagget vaie mot en blå himmel. Da blomstrer nasjonalfølelsen i meg. Det gjør den forøvrig også selv om himmelen skulle være grå, rød eller grønn. Jeg elsker alt flagget representerer. Videre elsker jeg 17. mai fordi dagen representerer frihet og uavhengighet, og frihet er viktig - det så man da Norge fikk egen grunnlov, da Norge brøt seg løs fra Sverige - og da den røde armè drev tyskerene i retrett. Jeg lever meg så inn i det at jeg virkelig kjenner det som en lettelse å være fri.

Men jeg hater at 17. Mai er like kommersielt som Jul, Valentines, Påske, Allehelgensaften m.m. Det eneste som teller er å få vist fram bunader og proppet ungene med is. Jeg har ikke hørt Ja, vi elsker! noen ganger idag jeg - når jeg ikke sang den selv da - faktisk er det mest Rybak's Fairytale som spilles, og den vekker ikke til live noen følelse av dyp erbødighet akkurat.

Skrevet

Skumlest det jeg skrev, og mener det må hete _ærbødighet_ ...

Skrevet

Det var jeg som skrev innlegget lenger ned at jeg hater 17 mai,men jeg har da ingenting imot muslimer og invandrere. Hørt sånt tull?!? En av mine beste venninner har bodd i Norge i bare 3 år.

Jeg hater 17 Mai pga stress,kaos,kø,slitne barn,kø,kø,kø,kø,gnagsår,osv. Men klart jeg har på mitt feteste glis og smiler og ler i lag med barna,har akkurat kommet hjem i fra tivoli vi nå. ;)

Men personlig sett syns jeg denne dagen er slitsomt med masse mas og jag.

Skrevet

17.mai er ikke en religiøs dag. Vi feirer at denne dagen i 1814 fikk vi vår grunnlov, som en gruppe menn satt på Eidsvoll å laget.

Skrevet

Alle som hater nasjonaldagen kan bo langt unna Norge i noen år.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...