happy hippo... Skrevet 17. mai 2009 #1 Skrevet 17. mai 2009 Har hatt litt mensmurringer av og på i noen uker, bare svake murringer. Er 6 uker på vei... Plutselig begynte jeg å blø idag... har blødd flere ganger i dag.... Frisk rødfarge... Noen som vet? Bør jeg ringe legen eller går naturen sin gang? Hjelp...noen?!
ღbabymais: lilleguttღ &spirenღ Skrevet 17. mai 2009 #2 Skrevet 17. mai 2009 Jeg ville ringt legevakta eller noe.
happy hippo... Skrevet 17. mai 2009 Forfatter #3 Skrevet 17. mai 2009 Jeg har bare blødd i perioder, stoppet helt nå, tror jeg, men har aldri opplevd blødninger i mine to tidligere svangerskap som gikk knirkefritt på alle måter.
ღbabymais: lilleguttღ &spirenღ Skrevet 17. mai 2009 #4 Skrevet 17. mai 2009 Jeg hadde fått panikk om jeg hadde blødd uansett, nettopp fordi jeg ikke har blødd selv iløpet av et svangerskap. Men det er jo noen som gjør det uten at det er noe galt. Er uansett bedre å snakke med lege
Linnea84 Skrevet 17. mai 2009 #5 Skrevet 17. mai 2009 Mest sannsynlig er det ingenting, men du skal alltid ringe legen om du blør. Jeg er i uke 33 nå, og jeg hadde av og på- blødninger i begynnelsen. Jeg ringte aldri legen, for jeg visste ikke at det kunne være farlig. Jeg óg tenkte at naturen fikk gå sin gang (selv om jeg selvsagt var livredd for å miste babyen). Ikke vær redd for å mase, ring legen!
Lotta2010x2012 Skrevet 17. mai 2009 #6 Skrevet 17. mai 2009 Jeg er 5 uker nå, blødde litt av og til friskt blod på tors,fred, og lørdag var det enda mindre, i dag har det vært pittelitt spotting i kveld. Blør mindre enn ved mens, men har hatt mens murringer i ryggen på tors og fred. Har snakket med både leger og jordmor som mener at jeg burde hatt vondere og blødd endel mere hvis det skulle ha gått galt, men er jo dem som aborterer uten de store smerter og blødninger, så de kunne jo ikke si noe sikkeret. Tok blodprøve om fredagen, og skal ta i morgen, så får jeg svar i morgen ettermiddag om prøvene er bra, og krysser fingrene for det! Ha bekymret meg en del i helgen, og gruer meg litt til å høre svaret i morgen. Det er jo veldig vanlig å blø i førsten sier dem, og det kan det være flere grunner til uten at det går galt med den lille. Synes du skal ringe legen i morgen, så slipper du å bekymre deg unødig=) Håper det går bra med spiren din!
happy hippo... Skrevet 18. mai 2009 Forfatter #7 Skrevet 18. mai 2009 Har du fått vite mer om blodprøven, Lotta+spire=)? Spent på det. Håper det gikk bra. Jeg ringte selv legen idag, men fikk beskjed om å avvente...oppføre med som vanlig og ikke tenke så mye på det hvis jeg ikke blør mer... Har bare hatt brun/rustaktig utflod/blødning idag...Men jeg tror selv jeg har mistet spiren. Har ikke opplevd blødninger eller murringer i de forrige svangerskapene mine.... Da får jeg bare vente....men følger meg litt tom på en måte.....tenker på det hele tiden.... Når kan jeg ta grav.test på ny og forvente et sikkert resultat....? Tenker på hvor lang tid det tar før evt. Hcg-nivå synker....
Lotta2010x2012 Skrevet 18. mai 2009 #8 Skrevet 18. mai 2009 Fikk akkurat svar, og jeg har mistet. Så da får vi prøve igjen.. Håper det går bra med spiren din!
ღbabymais: lilleguttღ &spirenღ Skrevet 18. mai 2009 #10 Skrevet 18. mai 2009 Hvordan gikk det med deg?
Mammas lille venn heter Liam Skrevet 18. mai 2009 #12 Skrevet 18. mai 2009 Har du mistet alle graviditets symptomer da? Jeg har hatt brune blødninger i 15 dager nå. Vært til kontroll hos gyn 2 ganger og da så alt fint ut. Hjertet slo som bare det. Men har litt vondt i magen nå og da, men ellers ingen symptomer på at jeg er gravid. Hcg har også steget. Skal tilbake til gyn nå til fredag for ny ul for å sjekke at babyen utvikler seg normalt. Ønsker deg uansett lykke til, og om du føler deg usikker, så få deg en time hos gyn. Klemmer fra meg ;O)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå