lillesøster skal bli storesøster Skrevet 17. mai 2009 #1 Skrevet 17. mai 2009 og hva ble antrekket? ull undertøy under eller? Jeg har da som nevnt i tidligere innlegg gått i tog, vært på hallen og spist kake, spist middag på resturant og sitter nå hjemme og slapper av. Ble ikke noen tur på fest hallen for å høre på taler alikevel, til det har jeg for mye gnagsår;) Vi hadde alle sammen ull undertøy under bunader og festklær. Da gikk det ann å droppe ytterjakka.
lillesøster skal bli storesøster Skrevet 17. mai 2009 Forfatter #2 Skrevet 17. mai 2009 Eh, glemte jo resten av påkledninga;) Jeg hadde bunad, lillemor hadde hjemmestrikket bunad, eldstemann og samboern hadde sort bukse og pensjorte.
Kokkeli nyter våren:) Skrevet 17. mai 2009 #3 Skrevet 17. mai 2009 Har sett på ett tog, og gått med jenta i det siste toget. Midt på dagen var det tiovli, cafe og så hjemme her og spise middag med familien. Jenta hadde litt ull under turndrakten. Ble veldig kaldt nå sent på dagen, men vi klarte oss akkurat. Varmet oss med litt kakao når vi kom hjem Yngste hadde hvit strikket kjole, med litt sokker og lue, som mormor har strikket og er arv etter storesøster. Mellomste hadde kjøpt barnebunad, som hun også hadde i fjor 17.mai. Veldig kjekt. Eldste hadde lys fin bukse, og skjorte som hører til, dressjakke til. Mann hadde dress, jeg hadde svart bukse som gikk til ca midt på leggen, hvit topp, lilla sjal/skjerf og hvite sko.
moota m storebror&lillebror Skrevet 17. mai 2009 #4 Skrevet 17. mai 2009 Vi har gått i tog, vært med på leker for barna, spist grillmat og så dro vi hjem til oss. Svigers var med. Vi hadde lasagne og koste oss. Så gikk vi ut med barna. Lillebror ble med far og farfar på låven og storesøster og jeg hoppet på trampolinen mens farmor røykte. Så ble dagen avbrutt av at vi måtte ned i beite og sjekke en sau som var syk. Og som jeg skrev i mitt eget innlegg så sluttet dagen med at sambo dro i all hast til kaien, at lillebror ikke ville legge seg og storesøster kastet opp i sofaen. Nå sitter jeg her, kjenner øyene vil lukke seg og vet at jeg burde vaske klær! Jeg skal bare slappe av og nyte roen =)
Lene~mor til tre Skrevet 18. mai 2009 #5 Skrevet 18. mai 2009 Her ble det bare tynn bommuls stømpebukse og tynn hvit bommulsgenser under festdraktene våre. Enda ble det for varmt utover dagen så vi var helig med været Ungene gikk jo i tog da og jeg så på og etter det var vi en tur hos min mormor og fikk is,brus,pølser og kaker før vi gikk hjem og jeg dro på jobb. Resten av dagen tok gubben og ungene det med ro og koste seg med pizza og sjokoladekake
metaMORfose Skrevet 18. mai 2009 #6 Skrevet 18. mai 2009 Her hadde vi alle bunader på. Greit at jeg har gått ned i vekt siden fødselen 20. april, men kroppen er jo forandret, så bunad var kanskje ikke det mest behagelige for tiden. Mann og barn var veldig pene i bunader (uten ull under), og vi koste oss med barnetog, grilling med venner og aktiviteter for barna. Da klokka var 19 fikk vesla på 5 et digert anfall hvor alt var feil og teit og dumt og vanskelig. Hun var helt slutt, og jeg tror lufta gikk veldig ut av henne. Vi rakk knapt å si god natt før hun sov 19.15. ))))) Da klokka var 21 kapitulerte jeg og sovna på sofaen. Minsta hadde fått flaske kl 23, og jeg våknet på sofaen med melkespreng ca kl 01 )) og da var en deilig 17.mai overstått!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå