Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har opplevd at babyen gaper med munnen og virker som han vil ha pupp, men samtidig flekser med ryggen slik at han trekker seg vekk fra brystvorten?? Frustrerende.. babyen er 4 dager gammel..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Åå har du fått babyen? Gratulerer :) Var jeg som svarte på innlegget ditt her tidlig en morgen, var så nysgjerrig på hva som skjedde, dro du til føden? Fikk ikke noe videre svar på tråden din. Hvordan gikk det??

Skrevet

Det kan komme av hvis du prøver å ta hode til babyen til puppen eller nærmer deg for fort med puppen mot babyen, så kan de få en refleks som gjør at de trekker seg fra puppen istede for mot som de skal..

Skrevet

Gratulerer så mye med den lille :) Var fødselen tøff? Noen babyer kan ha fått en litt hard medfart under fødselen (enten den var tøff eller ikke forsåvidt...) slik at de sliter litt med nakken. Da kan de ha problemer med å bli holdt i nakken når de skal ammes. Du kan prøve å ligge å amme, bare for å se om det er bedre. Eller prøv å skifte grep, og unngå å holde babyen for mye i nakken eller bak hodet, det hjalp iallefall oss når tulla var liten. Hun lå som en banan når hun skulle spise stakkar, men det ble mye bedre når jeg fikk til å kun holde henne på ryggen og støtte hodet fra undersiden etter jeg hadde lagt henne til. Litt klønete i starten, men man blir da verdensmester etterhvert :) Lykke til! Og du, se på ammehjelpen.no hvis du ikke får det helt til, ikke slit med problemer alene iallefall!

Skrevet

kjenner til det.. holdt på sånn i 14 dager med førstemann før jeg skjønte hva som hjalp.. for min del var det rett og slett et mirakel hvis han fikk tak i brystvorta, fordi puppen var så stor/hard at han ikke fikk riktig tak. jeg presset han inntil, han gapte, men så tok det ikke mange sekundene før han spente seg bakover og illskrek. i desperasjon fikk jeg mamma til å se på mens jeg prøvde, og hun sa med en gang, herregud, du må jo klemme sammen puppen så han får tak! jeg klemte til litt over brystvorta for å gjøre den smalere, og jaggu satt taket med en gang. måtte holde slik på puppen ganske lenge, og særlig når puppen var veldig full. jeg ammet i over to år etterpå. ikke gi opp:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...