Himmelblå Skrevet 17. mai 2009 #1 Skrevet 17. mai 2009 Uff, jeg bor i Oslo, 1.etg i et 3 etg.bygg ok? Bodd her ett år og er på "hei" hos alle naboene i oppgangen (6 leil) Etter en lang nattevakt la jeg meg for 5 min siden og hørte like etter et hysterisk sinnaskrik fra en ung dame og deretter en kasserolle som ble kastet mot gulvet. Så kom grining og hulking, så jeg kledte på meg og kikket i kikkehullet på utgangsdøra. En fyr fra tredje etasje hastet ned trappen og ut, og da gikk jeg ut i gangen. Listet meg oppover... Det kom gråt innefra døren hans og hjertet mitt bare slooooo og sloooo så fort mens jeg nesten gråt selv av den såre tutinga hennes. Den ene siden av meg ville dunke på og klemme henne, spørre hva som hadde skjedd, prøvd å trøste henne. Men jeg feiget ut og listet meg ned igjen. Skal folk få beholde privatlivet sitt eller skal man blande seg, skjønner du? 1000-kroners spørsmålet: Hva ville du gjort?!
erteposen + 4 Skrevet 17. mai 2009 #2 Skrevet 17. mai 2009 Jeg har ringt på til en nabo fordi jeg var bekymret. Det ble et mønster og vi mistenkte med god grunn at det var snakk om fysisk vold. Samtidig krangla de mye, og det var masse fyllekrangler. En formiddag ringte jeg på og fortalte hvordan vi som naboer opplevde det, og responsen var veldig positiv. Ellers er jeg forsiktig med å involvere meg på nattestid om det er fyll involvert, og på 16 mai er det ofte det. Da ringer jeg heller politiet, som et par av de andre naboene gjorde. At noen kaster en gryte i veggen, krangler og stormer ut av huset trenger ikke å bety noe i det hele tatt, annet enn en teit fyllekrangel. Jeg hadde heller ringt på eller spurt den som gråt hvordan det går.
Girly *snuppa og snuppen* Skrevet 17. mai 2009 #3 Skrevet 17. mai 2009 Banket på - vi bryr oss altfor lite om menneskene rundt oss. Det er ikke forsent - gå opp og spørr om du kan hjelpe henne med noe?
Gjest Skrevet 17. mai 2009 #4 Skrevet 17. mai 2009 Gå opp og spør om hun vil ha en kaffe eller en vaffel eller hva du nå enn har i skapet i dag:) Du trenger ikke si noe om hvorfor, bare vær hyggelig!
Komatrollet ønsker seg spire Skrevet 17. mai 2009 #5 Skrevet 17. mai 2009 Jeg hørte at nabodama ble banket opp.. Hyl, skrik og banking.. Jeg løp opp og møtte voldsmannen i trappa. Han bar da dama i armene, hun var bevisstløs og full av blod (knust nese) Han stablet henne inn i bilen sin og ville kjøre bort.. Men jeg tok bilnummeret hans, ringte politi og sykebil. De var der i løpet av minutter og tok han. Jeg veit jo ikke med sikkerhet at han ville drept henne, men jeg tror det er viktig å blande seg litt mer.. Det samme gjelder med barn som man ser i hverdagen, man SKAL melde fra om man mistenker at noe er galt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå