Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vasker dere undertøy sammen med de andre klærne? Her i gården har vi alltid gjort det. Vasker som regel en maskin om dagen, og da slenger jeg med ett par truser. Vasker alt på 60 grader pga at snuppa tisser og bæsjer ganske mye gjennom slik at det kommer på klærne. Og hvilke grader vasker dere klærne på? Sorterer dere håndduker også? Her slenger vi alt inn i en vask!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Alt som vaskes på 60 vaskes sammen. Truser, sokker, bodyer, trøyer o.l. Håndklær, kluter, sengetøy o.l vaskes på 60 eller 90 grader, så det vaskes for seg.

Skrevet

Om en ser litt på tester av vaskemaskiner, både nye og de som har brukt, er det ikke alltid de vasker så varmt som de skal. De fleste nye låg litt under. Vi er fire, snart seks, i familien og har en del tøy som må vaskes. Sorterer på vaskerommet, og det kunne rett og slett ikke fall meg inn å vaske undertøy sammen med vanlig tøy på 60 grader. Er maskinen god så er det ingen rasjonell årsak til det, men jeg synes det bare er litt ekkelt.

Sorterer:

Skitne barnehageklær = 60 grader (det samme med babyklær som er tisset og bæsjet på)

Håndklær, kjøkkenkluter, koppehanduker o.l. = 60 grader, av og til en kokvask.

Vanlige klær som ikke er skitne = 40 grader kokvask

Det meste av mitt tøy= 40 grader finvask

Treningstøy= 60 grader

Sengetøy= 60 grader

Undertøy og sokker= 60 grader, og de kan skilles om mye vask.

Prøver å være flink til å bruke 40 grader når klær ikke er skitne pga. miljø og slitasje på klær.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...