Gå til innhold

Fødsel i gang? Noen med erfaring..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har hatt sammentrekninger siden i formiddag, men de blir ikke skikkelig vonde.

Varier fra 7-10-5-4-8 min i mellom dem og varier i oer ett minutt. Kjenner det godt i ryggen og magen, som sterke menssmerter (har ganske sterke smerter når ikke bruker hormonprevensjon), men venter at det skal gjøre MYE mer vondt.

Har hatt kynnere de siste ukene (ikke tidligere i savngerskapet), har vært gjentagende, men aldri noe vonde.

Noen med erfaring?

Er så usikker..er det noe på gang? Er førstegangsfødende.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kjære deg, jeg har ikke født selv, men snakket nettopp med venninne om hennes første fødsel. Den ene trodde det skulle gjøre mye vondere og reagerte derfor ikke særlig på disse "kynnerne " som viste seg å være rier. Hun dro til slutt til sykehuset , da var det 5 cm åpning og hun brukte 5 timer fram til 10 cm åpning.

Virker som det er en gjentakende rytme i det du opplever, skulle tro det er kroppens opptakt. Så spennende. Lykke til!

Jeg har selv termin først 21. juli, så jeg vet jo ikke mye om dette. Bare så veldig spennende å følge med når noen av dere foran i løypa kjenner det nærmer seg slutten!!!

Skrevet

Takk for svar:)

Er veldig spennende..

Skrevet

Jeg har hørt mange ganger at når fødselen er i gang vil man skjønne det... Vel.. det gjorde ikke jeg... Jeg hadde sammentrekninger , men veldig uregelmessig - som deg.. De gjorde tiltagende vondt og jeg ble kvalm, men var likevel usikker.. Det var alt fra 12 til 2 minutter imellom, og jo lengre det var siden forrige jo vondere var den.. Samboeren min fikk meg etterhvert med på sykehuset, og jeg ble lagt til registrering.. Jordmoren som kom inn spurte nedlatende om jeg syntes det var vondt allerede.. hun kunne ikke registrere noe særlig rieaktivitet, sa hun.. og når det var så uregelmessig som nå er fødselen i alle fall ikke i gang... nehei, tenkte jeg... jeg har da ikke påstått noe!.. jeg følte meg bare usikker, og hadde faktisk vondt!. Da hun kjente på meg for å kjenne etter om jeg var moden ble hun veldig overrasket, for jeg hadde fire cm åpning... En time etter hadde jeg sju cm, så de uregelmessige riene mine var effektive de!.. Jeg ville ringte føden og snakket med dem.. Du kan sikkert stikke innom for en sjekk hvis du er usikker... Det verste som skjer er jo at du blir sendt hjem igjen! :-)

Skrevet

Det er som om det er meg du beskriver.. jeg har hatt det slik siden ut på dagen i går... Har hatt mye kynnere siden uke 20, men disse er annerledes og tar mer tak nede rundt magen og i ryggen. Jeg er 3. gangs fødende men de andre har startet med vannavgang. Skal ringe jordmor og høre hva hun har å si.. Er i uke 34+5.

Må få høre hvordan det går med deg:-)

Skrevet

Hei igjen flotte damer:)

Gratulerer med dagen!

minimoya hvordan går det med deg, noe utvikling? Snakket med jordmor? Lykke til:)

Her er det intet nytt. Går i det samme, har kommet gjennom hele natten og fortsatt på morningen på samme måte. Alt fra 4-12 min i mellom, men gir seg ikke. Kjenner det godt i mage og rygg, + kvalm.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...