Gå til innhold

ang..permisjonspenger??dere som vet så mye :)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heia...dere som er så flinke på alt mulig rart, trenger litt hjelp her jeg !!

Dette gjelder permisjonspenger osv...Jeg er student med studielån (litt, er ikke fulltidstudent,så tjener samboern min ganske mye så jeg får ikke fullt). Jeg lurte på jeg er ansatt hos samboeren min i han sitt firma. Jeg har tenkt å ta fullt permisjon, fordi at han er nødt til å se litt ann når det gjelder å få fri på jobben (regner med at han kommer til å ta en eller to dager i uken, uten lønn) sånn at jeg får permisjonen for begge to. Jeg lurte på (driver å maser på han å snakke med regnskapsføreren sin) men hvordan skal vi søke om permisjonspenger??Er det noen papirer som han leverer til nav eller hvordan fungerer dette?? sorry er helt grønn....er det noen som kan veilede meg/oss litt.....

tusen tusen takk....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei hei;) jeg ville ringt nav og spurt om å få et møte med en saksbehandler... da får du svar på alt du lurer på..;) Men en ting kan jeg svare deg på, hvis j eg ikke misforsto helt da... Du får ikke din samboer sin permisjon, hvis han velger å ikke bruke denne, så mister dere retten på den...

Skrevet

okey jeg skjønner, men han har ikke mulighet til å "vite" når han kan ta fri fra jobben, jeg blir ihvertfall ikke "trukket" i lønn eller permisjonspenger hvis han ikke tar ut sin :) egentlig sånn jeg mente det ...takk for svar, han skal til regnskapsføreren sin imorgen å skal snakke med hun :) takk for svar..

Skrevet

Dere trenger forresten ikke å vite når han skal ta permisjonen sin, det kan dere gjøre senere og behøves ikke fylles ut på søknad. Søknadspapirer kan skrives ut fra www.nav.no, arbeidsgiver har eget innteks- og skatteopplysningsskjema som de skal sende inn til nav.

Permisjonen til far kan jo taes ut helt frem til barnet er 3 år gammelt, så det bør jo virkelig være mulig for ham å kunne ta ut i hvert fall deler av den innen den tid? :-) Er jo kjekk å kombinere med f.eks. jule/påske/vinterferie osv...

Skrevet

Men husk å søke om UTSETTELSE av fars perm FØR din perm er over!! Det gjorde ikke vi,mista perm til far!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...