Sjefsmegga Skrevet 16. mai 2009 #1 Skrevet 16. mai 2009 Jeg håper du spøker i endel av innlegga dine. Hvis ikke så skremmer tanken på at slike mennesker som deg har barn. Å ha egne meninger er helt ok det, men du viser jo rimelig stor mangel på kunnskap på ganske grunnleggende ting hvis du jobber innenfor helsevesenet. Sykepleierstudent du var? Ikke kan du noe om lover som angår noe du har sterke meninger om, og for rimelig oppegående folk som har meninger om noe så er det klokt å sette seg skikkelig inn i det når man skal debattere. Kjenner jeg blir litt hisssig her jeg sitter å leser.
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2009 #2 Skrevet 16. mai 2009 Jeg er helt enig med deg, men om man jobber innen helsevesenet, trenger ikke det nødvendigvis bety at man vet noe om abort ting, eller andre helsefaglige ting. Hun jobber på et sykehjem tror jeg.
Kjøttpølsa Skrevet 16. mai 2009 #3 Skrevet 16. mai 2009 Jeg tror mægga....at neffi pulte seg til stillingen sin jeg:-,) Ja den var stygg, skyt meg da:-,) Neffi er så stor i kjeften at hu tåler det.
Den heldige eier av ett barn Skrevet 16. mai 2009 #4 Skrevet 16. mai 2009 Tror neffi er et håpløst tilfelle som vi ikke kan redde. Så pust inn og tell rolig til ti, og be om at du aldri møter slike mennesker utenfor dataverden
Sjefsmegga Skrevet 16. mai 2009 Forfatter #5 Skrevet 16. mai 2009 Ja selvfølgelig. Er jo forskjell i forhold til om man har utdanning, og i forhold til eventuelt hvilken utdannelse, hvor man har fått den utdannelsen også faktisk. Men er man svært opptatt av et tema, som feks abortmotstander så ser jeg for meg at det er temmerlig naturlig å flktisk sette seg litt inn teori, lover osv rundt problematikken. Ikke bare bastant utbasunere sine motforestillinger uten å ha håndfaste ting å slå i bordet med slik hun gjør.
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2009 #6 Skrevet 16. mai 2009 Er hun ikke sykepleier da, tror faktisk hun er ferdig med studiet. Har aldri likt det neffi-nicket står for...
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2009 #7 Skrevet 16. mai 2009 Det kreves jo bare videregående for å bli hjelpepleier, da. Og det er der jeg tror hun i så tilfelle er. Et så håpløst lite empatisk menneske er en sjeldenhet, tror jeg, og muligheten for å ha klart sykepleiestudiet eller legestudiet tror jeg er minimal for henne. Tråkker på tærne til alle og enhver.
Gjest Skrevet 16. mai 2009 #8 Skrevet 16. mai 2009 Er ferdig sykepleier nå i åt ja. Skjønner ikke helt hva min personlige meninger har noe å si om jeg er en god eller dårlig sykepleier. Som sagt har venner som har tatt abort og de er fortsatt mine venner... Ser ikke helt problemet?
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2009 #9 Skrevet 16. mai 2009 Jeg tenker nok ikke problemet er din mening, men at du tar valget for andre....
Gjest Skrevet 16. mai 2009 #10 Skrevet 16. mai 2009 Er ikke det også noe personlig? Ikke noe som går utover jobben min? At jeg tar valg for mine barn? Det gjør meg til en dårlig sykepleier..? Og dere som er anonyme kan godt sende meg en pm i stedet for å bare slenge masse dritt anonymt, det er så sykt feigt.
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2009 #11 Skrevet 16. mai 2009 Jeg har skrevet lenger oppe om empati. DU har skrevet PM til meg en gang i tiden, og det er det jeg funderer mitt svar på!
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2009 #12 Skrevet 16. mai 2009 Jeg er hi i den andre tråden og jeg har aldri gått løs på din personlighet, men jeg har et problem at du faktisk skal ta valget for en annen individ, det har jeg. Jeg har faktisk ikke slengt noe dritt, holdt meg saklig i disse debattene. Jeg må si at sykepleier så vil man kanskje komme over slike ting, mulig og trodde man faktisk fikk innføring i litt av alt. Mulig jeg tar feil, men i helsejobb er det viktig å ikke la personlig mening gå utover pasientene uansett.
Gjest Skrevet 16. mai 2009 #13 Skrevet 16. mai 2009 Jeg er fullt klart over at mine egne personlig meninger ikke skal gå utover pasientene. Jeg kommer f. eks. aldri til å arbeide på gyn. eller lignende. Paseinter er allerede i en sårbar situasjon, så jeg vet meget godt å skille peronlig meninger og profesjonen...
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2009 #14 Skrevet 16. mai 2009 Da håper jeg du også forstår det å bevisst velge noe ditt barn ikke ønsker i en sårbar situasjon er å trå over streken. (hvis det skulle vært tilfelle) Yte din mening er en ting, men å slå hånden i bordet og bevisst overtrape en rettighet barn har med å si Nei¨det er grovt.
Gjest Skrevet 16. mai 2009 #15 Skrevet 16. mai 2009 Nå må du huske på at dette er rent hypotetisk, det kommer ikke til å skje. Har ingen datter...
Anonym bruker Skrevet 17. mai 2009 #16 Skrevet 17. mai 2009 Neffi er ikke alene om å se på det ufødte barnet som det det er: Et lite liv. Et barn som trenger moren sin i noen uker til for å vokse. Dere som ikke ser det på den samme måten er blinde. Abort er vår tids Holocaust.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå