to tette Skrevet 16. mai 2009 #1 Skrevet 16. mai 2009 Jeg er i 25.svangerskapsuke, å ammer enda min 14 mnd gamle datter en gang om dagen. Når burde jeg slutte med dette?
ble_mamma_6august 09 Skrevet 16. mai 2009 #2 Skrevet 16. mai 2009 trenger du slutte med det før baby er født da??
Øyboeren med to små <3 Skrevet 16. mai 2009 #3 Skrevet 16. mai 2009 når du føler for det.. er jo flere som "tandemammer", altså ammer både storebror/søster og lillebror/søster og når det gjelder en gang om dagen er det jo ikke farlig. personlig hadde jeg nok sluttet før nr 2 kom, men så sluttet jeg å amme når snuppa var 11 mnd også da... gikk så naturlig å fint, og helt av seg selv, så plutselig hadde vi stoppet men det er meg, vi er alle forskjellige om dere begge trives med ammingen den ene gangen om dagen, syns jeg bare dere skal fortsette.
Tinkabella Skrevet 16. mai 2009 #4 Skrevet 16. mai 2009 Hei! Du må ikke slutte i det hele tatt så langt alt er i orden med deg (dvs. ikke noe avkortet fødselkanal (Cervixinsuffizienz) eller noe annet du vet om). Jeg har selv ammet min lille til uke 21 omtrent. Han har sluttet selv da, var nesten 12 måneder han. Ofte endres det melksmaken slik at barnet selv ønsker å slutte. Men ellers er det ikke noe grunn til å slutte. Man sir at ammingen gjør at Oxytocin produseres, noe som gjør at livmoren kontraherer (og det kjenner du sikkert fra ammingen). Så lenge barnet ikke er klar til å bli født, så lenge gjør det ingen ting (ellers ville en orgasme også vare farlig, det er nemlig også Oxytocin som produseres da). Amming litt før fødseltermin kan gjøre at fødselen settes i gang, da er livmoren klar for å slippe barnet. Derfor sir man jo også at samleie kan vare noe for å sette i gang en fødsel. Håper jeg kunne hjelpe deg. Lykke til med amming og ditt nye barn!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå