Gå til innhold

Svangerskapdepresjon...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen her som har hatt det? Etter forrige fødsel fikk jeg fødselsdepresjon

, ett skikkelig helvete. Lurer på hvordan det gikk med dere som hadde det under svangerskapet etter fødselen. Gruer meg veldig til ungen er født, redd jeg skal bli som sist. Vet jeg burde skaffe meg hjelp¨, men klarer bare ikke å innrømme at jeg har fått depresjon igjen. Føler meg så misslykket som liksom ikke klarer å bli mamma:(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du er ikkje mislykket, du kan nemmelig ikkje styre det sjøl. Du gjør lurt i oppsøke hjelp, ingen som ser ned på deg av den grunn.

Lykke til!=)

Skrevet

Kontakt lege/helsestasjon før fødselen - så blir det kanskje ikke slik som forrige gang. Fødselsdepresjon er en sykdom som kan ramme alle, er ikke noe dårlig mor for det.

Om du ikke vil innrømme at du har fått depresjon igjen så tenk for deg selv at du bare tar kontakt for å forebygge...

Lykke lykke til, føler med deg.

Skrevet

Hei du! Jeg hadde var veldig deprimert etter min første, skal ha min andre nå, og med en gang jeg ble gravid og hadde min første time hos lege, så tok jeg meg selv i nakkeskinne og fortalte hvordan det var, og hun skulle følge det opp etter fødselen. Har også veldig angst for fødselen nå og jeg har to uker til termin, har vært til samtale på sykehuset og har snakket mye med legen min om det, og jeg føler jeg er litt bedre forberedt nå. Prøv å fortell det til noen, enten det er venninne, mor, lege, jordmor,helsesøster, mye av jobben er gjort bare noen vet det, i hvertfall følte jeg det. Bare ikke reis hjem etter fødselen uten at du har noen som vet det og kan ta vare på deg. Lykke til :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...