Gå til innhold

vektoversikt :)


Øyboeren med to små <3

Anbefalte innlegg

Ble litt inspirert av vekt-innlegget her og på 2.trimester, så fant ut vi kanskje kunne lage en oversikt over vektoppgangen vår i de forskjellige ukene, og oppdatere når vi f.eks har vært på kontroll med å kopiere vårt eget innlegg og tilføye siste vekt på?

 

jeg kan begynne med de kontrollene jeg har vært på til nå (selv om jeg ikke akkurat liker det høye tallet i forhold til høyden min jeg må skrive.. men er fornøyd med å ikke ha gått opp så mye til nå i allefall..!) så oppdaterer jeg min egen på tirdag etter den neste kontrollen min :)

 

regner med jeg har gått opp ca 2 kg da, blir spennende å se om det stemmer ;) og morsomt å se dere andre sine mål også..! :)

 

Startvekt: 77 kg

 

uke 6+3: 76,5 (-0,5 kg)

uke 10: 75 (-2 kg)

uke 13+3 76 (-1 kg)

uke 17 76,5 (-0,5 kg)

uke 20+4 77 (0 kg)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

 

uke 6+3: 76,5 (-0,5 kg)

uke 10: 75 (-2 kg)

uke 13+3 76 (-1 kg)

uke 17 76,5 (-0,5 kg)

uke 20+4 77 (0 kg)

uke 24+4 80,5 (+3,5)

 

litt mer enn jeg trodde, men ingen panikk..! ;) kan nesten ikke forvente annet etter en helg med fråtsing, og begynner tross alt å bli litt størrelse på ungen..! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Startvekt: 76

 

uke 6: 76

uke 12:74,5 (-1,5 kg)

uke 15:76

uke 21:79 (+3 kg)

uke 25:82 (+6 kg totalt)

 

Har veldig stor mage da,så regner med det meste ligger der;) Har ikke merket store forandringene ellers hvertfall:) symfysemålet mitt er 29 cm i uke 25;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Startvekt: 58 kilo

 

Uke 22: + 4 kilo til 62 totalt

Uke 23 + 0 kilo til 62 totalt

Uke 24 - 1 kilo til 61 totalt

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Startvekt 66 (nå skal det sies at jeg er 180 høy og da rimelig slank så regner med kiloene kommer nå de 3 siste mnd...)

 

uke 6: 66

uke 10: 66

uke 14: 65 (-1)

uke 19: 66 (+1)

uke 24: 68,4 (+2,4)

 

Totalt opp 2,4 kg og det klager jeg ikke på ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Startvekt: 66kg

Uke 6+2: 65,5 kg (-0,5 kg)

Uke 9+3: 64,5kg (-1,5kg)

Uke 15+ 4: 64kg (- 2kg)

Uke 20+5: 66kg (+0kg)

Uke 24+2: 67,5kg (+1,5kg)

 

Kan se ut som vektøkningen starter nå for min del, er i morgen 25 fulle uker. Er bare 163cm høy, så hadde litt å gå på, og er derfor veldig fornød med liten vektøkning, til tross for at jeg har spist alt jeg har lyst på:-D - Ungen er til og med litt større enn gjennomsnittet i følge ultralyden, så han har det i allefall bare bra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er dette en tråd med oppfordring til slanking i svangerskapet?

Min startvekt 62 kg og 172 cm høy.

Jeg er + 9 kg på 25 uker, skammer meg ikke over det heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

litt enig med anonym over her.. ikke det at jeg tror at dette er en slanketråd, men hva er vitsen liksom? gir ikke meg noe å vite hva andre har lagt på seg fra uke til uke, og tror egentlig ikke de som har lagt på seg en del gidder å svare på den heller, nettopp fordi de fleste som svarer hare lagt på seg 0-2 kg i uke 25.. føler dette ble en "så lite har jeg lagt på meg" skryte tråd. har lagt på meg 6 kg selv, og er i uke 25. det er helt normalt og ikke mye i det hele tatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Njaa... litt sånn ser jeg det også :) har lagt på meg 6.5 kg og er 27 uker nå :) synes det er helt i orden og trives med både magen og kroppen.. det beste er at sambo skryter meg opp i skyene om dagen for både magen og kiloene :) men er jo også artig med disse trådene da.

 

lykke til jenter ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, huff, var da virkelig ikke meninga å fornærme noen med det faktum at jeg ikke har lagt på meg mer.. - Nå hadde jeg en BMI på nærmere 25 (overvektig) når jeg ble gravid, og syntes jeg har vært flink når jeg har totalt lagt om kost og livsstil etter at graviditeten var et faktum! - syntes legen også.. Hvorfor kan ikke jeg få lov til å være stolt av det og dele min stolthet? Er det ikke for å glede gleder, sorger og bekymringer vi er på BIM forum?

 

Vi har jo alle forskjellige svangerskap, og jeg trodde det var rom for alle former for normalt her på BIM.. Var virkelig ikke klar over at det var fy-fy å ikke ha lagt på seg mer.. - Men beklager så mye å ha støtt noen med å slenge seg med på "skrytetråden", skal være mer kritisk neste gang så ikke janteloven kommer etter meg igjen..

 

Tenk nå bare over at det kan være deilig for alle (og spesielt som førstegangs) å få dele alle aspekter ved sin graviditet.. Syntes det er litt dårlig gjort å skulle tolke det som skryt, for tror overhodet ikke det var intensjonen til noen som har skrevet innlegg her..

 

Signerer dessuten med nicket mitt jeg:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

var ikke akkurat meningen at det på noen måte skulle være noe skryteinnlegg, jeg laget det nå mest fordi jeg faktisk syns det er interessant å se hvordan og hvor mye folk legger på seg, noen legger på seg mye først i svangerskapet, noen midt i, og noen på slutten... jeg har begynt å legge på meg først etter jeg var kommet godt innpå 2 trimeter, men nå har det gått fort også, og mer blir det nok..!

 

sist la jeg mer på meg i begynnelsen, da hadde jeg gått opp 10 kg+ i uke 29-30 en plass. MEN, da var jeg også 6-7 kg slankere i utgangspunktet, og det er nok også grunnen til at jeg ikke går opp mye eller fort i kilo denne gangen også. selv om jeg ikke syns 10 kg i uke 29-30 er mye, men heller mer normalt. selv om jeg var lettere da, var jeg jo uansett allerede overvektig da, og det sier seg jo selv at jeg er mer overvektig nå enn da. så jeg trenger ikke, og burde ikke, legge på meg så mye når jeg er gravid, mens noen som er tynnere trenger å legge på seg mer. sånn er det bare. :)

 

 

uke 6+3: 76,5 (-0,5 kg)

uke 10: 75 (-2 kg)

uke 13+3 76 (-1 kg)

uke 17 76,5 (-0,5 kg)

uke 20+4 77 (0 kg)

uke 24+4 80,5 (+3,5)

uke 26+2 81,5 (+ 4,5)

 

legger nå på meg jevn og trutt, som dere ser, har bare begynt litt senere enn andre kanskje har. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes dette er en helt ok tråd;) De som ikke liker den behøver kanskje heller ikke å lese i den..(?), eller i det heltatt gidde å engasjere seg i så stor grad. Alle innleggene her inne passer jo ikke for alle og en hver. Selv er jeg førstegangs, og synes det er litt spennende å lese om hvordan dere andre har det:) Det viser bare at vi er forskjellige, at ingen svangerskap er like, og at det igjenn er rom for det meste. Alt blir i litt større grad normalt:) Om dere skjønner.

 

Min egentlige vekt er 57,5kg, og her er mine kg gjennom svangerskapet:

Uke 9: 52kg (-5,5kg)

Uke 13: 51,5kg (-6kg)

Uke 21: 54kg (-3,5kg)

Uke 24: 56,5kg (-1kg)

 

Jeg er faktisk litt sjalu på de som har lagt på seg endel!! Prøver virkelig å legge på meg nå, slik at jeg får litt å gå på når ammetiden kommer. Men ser jo at det går i riktig retning:) Jeg vil også kose meg med litt ekstra kg;p!! Lykke til jenter! Vi ser alle *smæshings* ut nå;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

Hei =)

 

Er i uke 26 og hittil har jeg lagt på meg sju kg.

Veide 67 da det startet og nå 74.

Syns ikke det er så ille jeg da =)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Startvekt:77 kg

 

uke 6+3: 76,5 (-0,5 kg)

uke 10: 75 (-2 kg)

uke 13+3 76 (-1 kg)

uke 17 76,5 (-0,5 kg)

uke 20+4 77 (0 kg)

uke 24+4 80,5 (+3,5)

uke 26+2 81,5 (+ 4,5)

uke 28+4 82 (+5 kg)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Startvekt:77 kg

 

uke 6+3: 76,5 (-0,5 kg)

uke 10: 75 (-2 kg)

uke 13+3 76 (-1 kg)

uke 17 76,5 (-0,5 kg)

uke 20+4 77 (0 kg)

uke 24+4 80,5 (+3,5)

uke 26+2 81,5 (+ 4,5)

uke 28+4 82 (+5 kg)

uke 33+3 84 (+7 kg)

 

har pluss 1 i ødem, men det gir neppe store utslaget på vekta..! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

oi, noen med hormoner her inne? :-D

jeg er i uke 36 og har gått opp 23 kg, så nå kan alle slappe av!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Har visst helt glemt oversikten min...! :P har gått litt opp og ned i vekt pga vann, men status i dag, på tom mage riktignok, er:

 

Startvekt:77 kg

 

uke 6+3: 76,5 (-0,5 kg)

uke 10: 75 (-2 kg)

uke 13+3 76 (-1 kg)

uke 17 76,5 (-0,5 kg)

uke 20+4 77 (0 kg)

uke 24+4 80,5 (+3,5)

uke 26+2 81,5 (+ 4,5)

uke 28+4 82 (+5 kg)

uke 33+3 84 (+7 kg)

uke 40+0 86 (+9kg)

 

har gått ned litt i vekt etter å ha fått akupunktur og blitt kvitt litt vann, så har vært oppi en 11 kg+. Er som sagt VELDIG fornøyd, da jeg i følge min BMI og den artikkelen som var her på BIM sier at dette er akkurat det jeg burde legge på meg i graviditeten. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...