Gå til innhold

Noen gode råd for atopisk eksem??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har to døtre som begge er plaget med veldig tørr hud og atopisk eksem på store deler av kroppen. Har noen noe gode kremer eller andre råd å komme med?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Når jeg var på det mest ekstreme som liten ble jeg smurt inn med noe tjære?! eller noe slikt. Også måtte det vaskes av med noe olje....

Husker jo ikke noe navn, så er vel ikke så mye til hjelp, men det hjalp ihvertfall meg. Da var det så gale at jeg lå med bandasje på hele kroppem, og votter på hendene for ikke å klø meg ihjel=(

Men a-crem hjelper vel. Også de vanlige salvene som legen skriver ut. (ammetåken har slettet alle navn fra hukommelsen=S)

Skrevet

Vi bruker A-creme i ansiktet, A-derma exomega på kroppen, bader han i badeoljen Balneum Hermal. Innimellom må vi trå til med Mildison (på resept), men stort sett er han ganske fin, siden vi forebygger med det andre :)

Skrevet

Vi fikk karbamidkrem til sønnen vår av hudlegen. Fungerer superfint! Er reseptfritt legemidde mot meget tørr hud. Finnes i kjøleskapet på apoteket. Det må være karbamid krem 10% eller 20%

Skrevet

Her bruker vi også a-creme. Bruker flytende vaskemiddel, slik at ikke pulveret setter seg i stoffet på klærene, råd fra lege! Og vaskemiddel og skyllemiddel er av typen sensetiv. Olje i badevannet til minsten og parafymefri såpe til begge to. Min datter fikk også mye værre eksem når hun drakk melk, så det har vi kuttet ned til et minimum.

Kjempefrustrerende med atopisk eksem på barna, jeg har to.

Lykke til, håper barna blir litt bedre snart!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...