Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg ble til slutt gravid, og vil gjerne forsøke å få søsken ganske raskt.

Vi har flere egg på frys; kan vi komme igang relativt raskt med å forsøke insett, eller må vi vente til jeg ikke ammer i det hele tatt, eller har ikke det noe å si?

Noen som vet?

Og er det forskjell på bare insett og full pakke med uthenting etc?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du må ha sluttet å amme innen to mnd før nytt forsøk. Da vi hadde søskenforsøk, med fryse egg fra første runde, fikk vi begynne så fort det var ledig plass. Dette var negativt og vi måtte søke om nye forsøk. Da måtte vi vente mens søknaden ble behandlet, ca 2 mnd, og så 6 mnd ventetid før vi fikk komme igang.

Skrevet

Jeg fikk barn for 10 mnd siden og ønsker nå søsken til min lille :) Men jeg måtte slutte ammingen å vente 3 mnd før jeg får starte me søskenforsøk..

HELDIGVIS er det vist nok ikke så mye styr me søskenforsøk som når man må gjennom uthenting og det.

Jeg ringte for å få litt info, å det de sa til meg var at jeg måtte ringe i GOD tid før jeg forventet neste menstruasjon. Deretter sender de medisiner (tabletter) som skal taes, og etter så så mange dager (husker ikke helt) og så var det tid for ultralyd for å se om det var tid for innsetting.Hvis alt går som det skal drar man for å få satt inn egget/ene:)

Så jeg STORgleder meg til det har gått 3 mnd :):)

Lykke til:)

Skrevet

Vet dere hvorfor dere skulle vente i 3 mnd fra ammeslutt til du begynte med medisiner til nytt forsøk? Hva sa legen om dette? Eller kan 2 mnd være nok også??

Skrevet

Jeg er i gang med søskenforsøk nå. Her er det "full pakke" siden vi ikke har flere egg på frys. Vi måtte vente på ledig plass. Men alt skjedde pr telefon. Vi måtte så ta noen blodprøver (Hiv og Hepatitt), samt skrive under på at vi er gift/samboende. Fikk tilsendt alle papirer og resepter i posten. Ble godkjent av lege uten å møte vedkommende. Så dette var enkelt og praktisk. Vil tro at det er enda enklere når det bare er innsett.

Når det gjelder amming bør man ha stoppet med dette i 2, helst 3 mnd pga ugunstige hormoner i forhold til ny graviditet. Amming er på en måte "naturens" prevansjon (ikke helt sikker vel å merke...). Hormonene man produserer når man ammer sitter i kroppen i opptil 3 mnd etter ammeslutt.

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...