Gå til innhold

Tør jeg servere dette?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Typen min handla inn igår til 17mai, bor laangt ifra butikk, og glemte selvfølgelig halvparten av det han skulle kjøpe, så det endte med at jeg lagde sukkerbrød, som sa poff og sank sammen. Vi hadde ikke noe å bløte det med, så delte kaken i tre og smørte aprikoskompott på hvert lag pluss vaniljekrem i midten, dekket hele toppen med jordbær og hadde jordbærgele som ble litt for stiv før jeg fikk den på over dette igjen, herreguud, høres helt vilt ut...Det var det eneste jeg kunne få til, liker ikke vanlig fløtekrem, så tenkte og ha det ved siden av... Blir helt flau her, svigers kommer, og de er skikkelig kakeentusiaster.. Har fått til ei sjokoladekake da, men kan jeg servere det andre grapset?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hørtes helt greit ut synes jeg.

Hva slags forhold har du til svigers? Kan du ikke bare si at sønnen deres glemte å handle inn alt og at du måtte improvisere litt.

Skrevet

Joda kan sikkert si det, men tror ikke jeg skal klage på lille gullet deres for mye... Er redd det blir for tørt og at smakene kræsjer, Har såvidt smakt sukkerbrød før...

Skrevet

Synd det er vanskelig å prøvesmake en kake uten at det synes.....

Skrevet

Haha, ja, har tenkt på det og, belive me!

Skrevet

Tenker du på gjestene kan den reddes med at du "ofrer" din antifløtekrem holdning, og pynt den opp til en perfekt kake. Er helt enig i at fløtekrem ikke er det beste, men det kan redde utseendet på en kake. Har gjort akkurat det samme:) Ellers kan du dynke kaken med både melk og fløte.

Mannen din tar vel skylden uten at du trenger å fortelle det:)

Skrevet

Ok, viste ikke at man kunne bruke fløte til å dynke med, for sent nå da.. Tror nok utseende hadde blitt redda med krem på sidene ja, Har fryst den, så får se imorgen, litt kjipt å ikke kunne spise kaka selv da.. åhr ikke lett.. Neida, mannen tar ingen skyld, for det var aldeles ikke hans feil at jeg hadde skrevet på ting som de umulig kunne ha på butikken..som sitron og mandler..

Skrevet

Helt ærlig?

Jeg tror ikke jeg hadde servert det..

Skrevet

Om den er ille, regner jeg med at svigerforeldrene dine ikke spiser den og eller sier ifra at den er ekkel :-) Så bare server den, du. Blir de ikke fornøyd, får de spise noe annet.

Skrevet

Kan du dele den i to??? Også legger du de to halvdelene "feil" vei mot hverandre omtrendt sånn: |)(|

Da blir det en sommerfugel ut av det og du kan prøvesmake den uten at noen ser det :)

Vis ikke så hadde jeg servert den uansett og satset på at det ble bra :) Får evt. si at du fikk anbefalt den her inne eller noe ;) men at det er første gang du lager den... noen hvite lønger gjør da ingenting

Skrevet

Det var lurt med sommerfugl fasong, kan kansje prøve på det! Hvis jeg ikke ødelegger den enda mer, har stappa den full av vanlijekrem for at den skulle bli høyere, skal ikke være lett! Første året jeg skal ha folk på 17 mai, s¨å ville jo gjerne at det skulle vært litt vellykka..

Skrevet

Helt ærlig... Så høres ikke aprikos, vaniljekrem og jordbær ut som er go blanding....

Skrevet

jeg hadde brukt fløtekrem og pyntet den selv om jeg selv ikke liker smaken. så hadde jeg eventuelt bare spist av den andre kaka eller skrapet vekk fløtekremen før jeg spiste... må da være bedre det enn å ikke servere den i det hele tatt...???

ellers må jeg si meg enig i at den blandingen dere har brukt inni kaka var en smule...orginal? ;)

Skrevet

Du får ha lykke til uansett hva du finner ut a.Men jeg tror ikke jeg ville tort å servert den uten å prøvesmake. Men spenstig sammensetning må jeg si. :o)

Gjest Sauen er fødeklar!
Skrevet

Hehe, sorry at jeg ler, men ser deg for meg, helt desperat etter å please svigers... Du får sette kaka på bordet, si at sånn går det når mannen glemmer å handle (eller få han til å si det selv) og at det er frivillig å spise=)

Skrevet

Hva med å lage en pavlova? Eller kanskje du har is i fryseren?

Skrevet

uff, var jo helt 50/50 med meninger her... Har ikke marsipan hjemme, ellers hadde pavlova vært ett greit alternativ... Har brukt de fleste ingrediensene som typen hadde klart og kjøpe og.. så ikke fett med kriseløsninger.. Skal kjøpe is imorgen, og har ei kake som er brukende, men vi blir 8stk... så hadde vært greit om den klumsekaka funka i tillegg.. Blir ihvertfall siste gang jeg prøver meg på dette, heheh.. Skulle egentlig ha fruktkake med nøttebunn.. my ass...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...