Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hm, vet ikke hvordan skjorta skal se ut hvis den er gulnet, er den veldig gul? Er det sånn at en ikke er i tvil? Blir den jevnt gul, eller off white?

Jeg har bare brukt bunaden en gang før - for et år siden, og jeg fikk høre at bunadskjorta gulnet uansett, og da kjente jeg jeg fikk litt vondt i magen. :-/

Gulner de uansett, altså?? Det er skjorte av lin.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min er 15 år gammel og IKKE gulnet...

Skrevet

Jeg legger den i bløt i Biotex hvit etter bruk, så den holder seg hvit. Min er 16 år gammel. Det er forskjell på lin, mamma sin gulner ganske mye, hjelper endel med Biotex hvit på hennes altså.

Skrevet

Bunadsskjorter må ikke strykes før de henges i skapet (over tid), da gulner de. Jeg har også lest at de ikke skal ha for mye luft. Heng dem i en klespose.

Skrevet

På husfliden sier de at du skal vaske den og henge den opp skrukkete inne i en klespose av stoff..

De pleier å ha kampanjer på sånne klesposer på disse tider, jeg kjøpte på Kid for noen år siden.

Skrevet

Takk!

Jeg tror egentlig ikke min er gul, jeg har også fulgt alle råd til Husfliden (vaske for hånd, skylle godt 4 ganger, henge ut i vind for å tørke, legge den skrukkete i lin-pose og stryke rett før bruk). Men en blir jo så i tvil likevel når en ikke har noe å sammenligne med.

Tar sjansen på at den er hvit nok, og så får jeg heller sammeligne i morgen, og får håpe det ikke er så stor forskjell. Pinlig. :-D

Men skjønner det kan være lurt å ha Biotex hvit i bakhånd, ja...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...