Arbeidsjernet og lille fjompen Skrevet 16. mai 2009 #1 Skrevet 16. mai 2009 Mini er 7,5 mnd og veldig glad i frukt. Kan han spise friske jorbær? Det er jo jordbær i flere av disse fruktmosene man får kjøpt.
Zitro Skrevet 16. mai 2009 #2 Skrevet 16. mai 2009 Min spiste det ihvertfall i fjor, og hun var baby da. Lever enda :-) Men ikke gi for mye da, dem små steinene som sitter på jordbær kan gi sår rompe når dem skal ut igjen... Min fikk maks 1-2 om gangen.
~sjiraff~ Skrevet 16. mai 2009 #3 Skrevet 16. mai 2009 Du kan jo prøve, men prøv o små mengder. Og er han plaget med eksem så styr unna. Første gangen minsta her spiste jordbær (altså hele bær og ikke bearbeidede bær - stor forskjell) så fikk hun skikkelig vondt magen. Ordentlig mageknip som varte lenge. Gråt masse.
Solskinnsjenta Skrevet 16. mai 2009 #4 Skrevet 16. mai 2009 Det er endel barn som reagerer på friske jordbær. Det er et typisk allergibær (særlig koblet til nøtteallergi). Så hvis noen i din eller farens familie har allergi ville jeg styrt unna. Hvis ikke, så prøv med små mengder (som all innføring av mat - små mengder om gangen, en og en ting). Men vær obs på reaksjoner i etterkant. Jordbær i fruktmos er kokt/bearbeidet, så det er nok trygt
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå