Gå til innhold

Hårfarging

TromsøMamma venter liten gutt

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heia.

Forrige gang blei æ sjuk og fikk ikke med mæ om noen svarte, men kan man farge håret med vanlige butikkhårfarga no, eller må man dra til frisør?

Noen som vet? =)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

eneste jeg har hørt er at man ikke skal bleke håret når man er gravid. Men vet ikke hva gjelder vanlig hårfarge.

Skrevet

Som frisør kan jeg si at det er ikke farlig å farge eller bleke håret sitt når en er gravid. Det en bare skal passe på er at en har god utluftning når en setter inn behandlingen,og mens en sitter med det.

Skrevet

Ok =) Tusen takk for gode svar =)

Skrevet

Hei

Har ei søster som er frisør,største grunnen til at farging ikke er anbefalt,er pga fargen kan bli annerledes enn det som er ment,og litt kjemokalier som vi puster inn... Og det er mindre kjemikalier i de til hjemmebruk enn frisør,men der er det jo avsug som tar bort mye,på lik linje med kjk.vifte.Men farg håret med vinduet oppe eller på kjøkkenet ved vifta så er du helt safe fikk jeg beskjed om,for det er så lite vi får i oss uansett...

Så jeg farger håret,gjorde det forrige gang jeg var gravid også

Skrevet

Takk for svar =)

Skrevet

Jeg har nettopp stripet håret, utrolig hvor deilig det er å få pyntet seg opp litt.

Frisøren jeg bruker sa at det ikke var noen fare ved å hverken stripe eller farge håret. Er jo stort sett kvinner som jobber i det yrket, og regner med at de også blir gravide.

Skrevet

det er helt trygt spørt både lege og frisør.. har farget hjemme 2 gang men gikk ikke så bra etterveksten tok nesten ikke farge så er ikke spes pent.. frisøren min sa det ikke var vits og farge håret siden jeg ikke klarte ta farge.. så første jeg skal gjøre når jenta er ute er og farge ;P

Skrevet

Hadde samme spørsmål som deg. Sjekket litt på nettet. Danske myndigheter anbefaler ikke gravide hårfarging overhodet fordi det er så mye kjemikalier som går over i blodet og ikke er bra for barnet. Jeg så også at Grønn hverdag i norge sier det samme. Litt rart at norske myndigheter ikke er like strenge. Mitt problem er at jeg har grått hår (mye) og må etterfarge hver tredje uke, jeg nekter å ha grått hår nå:) Har derfro valgt å lkøpe Hennablader på apoteket og farger med dette. Vet også at det er noe farger på helsekost som skal være gode. Lykke til.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...