Gå til innhold

Prikker/blemmer på tunga...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gutten vår på 15 mnd ble forkjølt i går, og på ettermiddagen merket jeg mange gulhvite prikker på tunga.

Ville ikke spise noe, og spyttet ut smokken. Det er veldig ulikt han, elsker smokken sin...

I dag tidlig kunne jeg ikke se noen prikker, men han har vært tett og hes hele dagen, og nesten ikke spist. Renner konstant fra munnen, har sikkert skiftet siklesmekke 20 ganger...

Nå i ettermiddag hadde han plutselig sånne prikker igjen, hvite og på siden/ytterst på tunga.

Noen som har peiling på hva dette kan være?

Han er tydelig plaget for det er kun grøt som går ned, og når han ikke vil ha smokken sin så...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan det være Hånd, munn og fot syken?

Skrevet

Den hadde han 90% sikkert for en mnd tid siden...

Han fikk ikke blemmer i munnen, men på hender og føtter.

Var flere i bhg som også fikk det, så er rimelig sikker på at det var det han hadde.

Tenker mer om det kan være streptokokker, herpes eller noe i den dur, men har jo ikke peiling.

Går frem og tilbake mellom soverommet og stua nå, han har tydelig vondt når han svelger og hoster:-(

Blir nok legevakta i morra om det ikke gir seg, er jo så tussig for lille knerten...

Skrevet

Trodde man hadde det kun en gang, men så ble jeg fortalt at man kan få det flere ganger. Håper ikke det stemmer.

Åssen går det i dag?

Skrevet

Joda, er litt bedre.

Ser bare 1 blemme på tunga nå, men han har tydelig vondt i halsen.

Lukter litt rart av ånden også, så jeg tror det er noe halsgreier.

Sambo har også litt vondt i halsen...

Men han har ikke feber, vil tro han skulle fått det om det var en betennelse...

Hvis det blir mye hosting i natt så drar vi en tur til legen i morra, så er vi på den sikre siden.

Skrevet

Fant du ut av dette? Pia mi har hatt dette et par ganger og da har det bare forsvunnet av seg selv etter noen dager. En gang dro jeg til legen, men da var selvfølgelig alle prikkene borte så han fikk ikke sett på dem.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...