Gå til innhold

Hvor mye kynnere og murringer er innenfor normalen? 34+3 i dag.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har siden uke 30 ca hatt endel murringer i rygg og mage + endel kynnere på kveldene. I natt, og i dag etter en rusletur synes jeg det har vært veldig mye. Konstante smerter i ryggen og sammentrekninger i nedre del av magen med jevne mellomrom. Alt fra 4-15 min mellomrom de siste timene. Så de er jo ikke regelmessige. Det er vel derfor bare kynnere? De er heller ikke vondevonde, men ubehagelige og det strammer mye nedover mot symfysen. Ryggen er den som er mest vond. Hvor mye av dette er vanlig, og hva er grunnen til denne konstante ryggmurringen?

Ringte føden for å høre, hadde da ikke tatt tiden mellom sammentrekningene, men hun mente ut i fra det jeg sa at det ikke var rier. Men at jeg heller måtte ringe igjen om det ble nødvndig. Hadde kanskje tenkt jeg fikk kommet inn på en sjekk, men det ble ikke no.

Håper noen kan svare.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

veldig indivinduelt hva som er vanlig... Selv har jeg hatt ekstremt mye kynnere i mangemange uker, er 35 uker nå... men jeg har ikke hatt noe i ryggen. Er det nummer 1?? Jeg har en fra før, og kjenner veldig godt at det ikke er rier. Det KAN jo hende at du har vondt i ryggen av andre ting, og har vanlige kynnere i tillegg. Varer de lenge da?? Om de varer under 30 sek så er det sannsynligvis bare kynnere... :)

Om du er bekymret så ringer du på føden og sier at du er bekymret og gjerne vil måle effekten på dem, og sjekke om du har noen åpning... eller du kan prøve å ta en laaaaang varm dusj og se om det roer seg. :)

Men om du er bekymret så ringer du føden på nytt. :)

Lykke til!

Skrevet

Det er nummer 1 ja, så er igrunn veldig usikker på det meste:) Tror jeg ser det ann litt utover kvelden, og om jeg får sove. Kan være at ryggen kommer av slitenhet eller noe, men det kjennes veldig "mens-murring-rygg" ut. Er sykemeldt så jeg gjør ikke akkurat så mye at det skulle være ren utmattelse.

Da jeg tok tiden på de varte de ca 30-40 sec, men det har nå roet seg litt med sammentrekningene. Så det er sikkert ikke noe på gang. Da skal det vel heller ta seg opp. Er bare den ryggen jeg ikke forstår.

Skrevet

nei det er veldig vanskelig å si... de kommer vel uansett ikke til å stoppe det om fødselen setter igang nå...

Men ta det rolig du, og ta en varm dusj... så ser du det ann utover kvelden... kan jo være noe som er i emningen... :) Selv om det er litt for tidlig så er det ikke skremmende tidlig.

Og ring dem om du er bekymret!!

Klem.

Skrevet

Takk for svar:) Nei de stopper ikke fødsel nå uansett, så det går vel uansett bra. Men håper hun blir inne noen uker til:) Har vel kanskje det som kalles maserier jeg.

Skrevet

kan være så mangt... maserier, kynnere, modningsrier... vi krysser fingrene for et par uker til (det håper jeg også på!!)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...