Gå til innhold

et middagsglass for mye mat til et måltid?

Anbefalte innlegg

Skrevet

bør 1.åringen spise hele glasset?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

det er ikke for mye, men orker den ikke mer så kan du jo bare sette på lokke å se om han/hun vil ha litt senere eller så bare kaster du det.

Skrevet

barn skal spise til de er mette.

din jobb som mamma er å tilby maten, og barnets jobb er å spise seg mett. vil hun ikke ha mer, så ikke tving henne. tilby heller middag en gang til.

Skrevet

Min opplevelse er at ett glass helt klart er for mye, men andre ganger kan hus sitte igjen og fremdeles være sulten etter å ha tømt et helt glass. Så det kommer an på hva sags mat det er i glasset, hvor lenge det er siden barnet har spist, og ikke minst hvordan barnets normale matinntak er.

Skrevet

HI her.

ja jeg synes også ddet er for mye, hun spiser aldri opp et helt glass spiser litt over halve glasset.

Skrevet

Her spiser gutten på 9 mnd 1 glass med mat og en sånn frukt greie til middagsmåltidet. Jeg vet at venninner som gir middag tidlig på dagen ikke får i ungene hele glasset. De gir grøt kl 7 og middag 11 (grøt metter jo veldig). Jeg gir middag kl 4 og grøt kl 6 på ettermiddagen og ikke kvelden. Sikkert forskjell på barn også altså men har hverfall meket meg det med når de gir maten.

Skrevet

Her har tulla spist et helt glass siden ho var 9-10 mnd. Er snart 1 år. Så har fra 12 mnd kan man få kjøpt større glass. Og det tror jeg ikke ho hadde spist opp.

Jeg gir det ho har lyst på, men sjeldent mer enn glasset. Og vil ho ikke ha alt, presser jeg det ikke i henne.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...