vannmann84 Skrevet 16. mai 2009 #1 Skrevet 16. mai 2009 Skal intervjue en dagmamma på mandag. Hva er det normalt/viktig å spørre om? Får man kontantstøtte når man har barn til dagmamma uansett om dagmamman jobber svart eller lovlig?
Lemonia Skrevet 16. mai 2009 #2 Skrevet 16. mai 2009 Ja, man får kontantstøtte uansett om man bruker hvit eller svart dagmamma. Kontantstøtte får man om man ikke har barn i barnehage, hva man ellers gjør med pengene er helt opp til hver enkelt. Skulle jeg intervjuet en dagmamma ville jeg spurt etter referanser, spurt etter om hun har barn selv eller skal passe andre barn og hvilken alder de er i. Hvis intervjuet ikke foregår hos henne selv ville jeg spurt om hvordan hun har det hjemme, størrelse på bolig, har hun hage eller utemuligheter, er det park i nærheten? Og jeg ville også ønsket å komme og se selv. Så ville jeg nok spurt litt generelt rundt hvordan hun tenker å legge opp dagene i forhold til aktiviteter osv. Og så selvsagt praktiske spørsmål som pris, hva hun dekker av f.eks. mat og bleier og hva du selv må sørge for.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå