Gå til innhold

ser vi krangler om røyking under svangerskap, men ....

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg synes mødre som marsjerer rundt med barnevogn og røyken i kjeften tar seg like dårlig ut...det ser rett og slett bare stygt ut..

eller når de sitter og damper på kanten av sandkassa mens ungen leker!

der fikk jeg det ut!!! har en dårlig dag og er sint på alt og alle.

og til gravide som røyker:du kan prøve å lure deg selv alt du vil med å komme med allslags argumenter for at det ikke er så farlig, men du vet godt selv at det du gjør er veldig farlig for både deg og en uskyldig liten baby...det trenger egentlig ikke diskuteres engang, alle vet sannheten her (de som har normalt vett iallefall)

det var helgas sinnautbrudd.ha ei fin helg jenter!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Støtter den, det finnes ingen unnskyldning for å røyke når man går gravid. Og hvis man røyker når man har barn bør man sørge for at ungen slipper å bli bli utsatt for passiv røyking!

Skrevet

Vil bare legge til at folk som røyker i bilen, vinduet bare på gløtt og 2-3 barn og gjerne ei bikkje inni bilen... de ser jeg ganske ned på... for da er de ikke veldig opplyste om skader av røyking. Åpner døra så velter røyken ut...

Skrevet

Hvis jeg hadde røyka hadde jeg blåst i hva du syntes ser stygt ut! Spørsmålet er vel om babyen får røyk i lungene sine, ikke om du blir irritert.

Skrevet

har ikke sagt noe om at det var spørsmålet jeg. jeg har lov å si at det er stygt likevel. at jeg blir irritert er et faktum, ikke et spørsmål.

Skrevet

Jeg hadde i allefall blåst en lang røyksky i hva som irriterte deg.

Skrevet

hehe,vi blir vel aldri ferdige me disse røyke debattene uansett hvor mye en hver prøver...folk tar sine egne valg uansett å d er lite vi kan gjøre me d..å hakke ned på folk er ikke heller en løsning tror jeg da,blir bare irritasjon ut sv d så d beste er vel at alle å en hver passer på seg å sine å sørger for sitt vil jeg tro :) kos dere me spirene i magen å la all energi å glede stømme til dem...klem

Skrevet

Jeg vil bare tilføye at jeg aldri har hørt noen røykere argumentere mot at røyk er farlig. Alle vet det. Røykere røyker fordi de har en avhengighet, ikke fordi de ikke tror det er uskadelig ;)

Ellers håper jeg alle får en bedre dag idag:)

Skrevet

Ja, de røyker av avhengighet. Men hvor egoistisk er ikke det? Sette sine egne behov foran den lille uskyldige i magen. Jeg røyket selv, jeg. Men sluttet med en gang testen var positiv.

Nå får jeg sikkert masse pepper her, men synes det bare er noe tull å skylde på avhengighet. Alle kan slutte om de bare vil! Nei, dårlig viljestyrke og egoisme, er det jeg kaller det!

Det absolutt styggeste jeg ser er gravide damer som røyker!

Helt enig med HI her, ser ikke penere ut å røyke mens man triller barnevogna. Det er ikke så vanskelig å ikke gjøre det mens man triller...

Skrevet

Egoisme... kan komme på mange ganger vi setter oss selv foran fosteret med loven i hånd og støtte klapp fra diverse internett fora....

Jeg er i allefall ganske sikker på at kvinner som triller babyene sine ikke bryr seg en millimeter om Lillespire ღdesemberbabyღ syntes de er pene.

Tenk forresten over om det er egoistiske behov som gjør at dere drar små babyer ut i Oslo eksosen for en formiddags tur.

Skrevet

Nei, jeg tror ikke de som røyker på barna sine bryr seg så mye om hverken hva jeg synes eller at det er skadelig.

Det er jo akkurat det samme å gå tur i byen med babyen som å røyke på den..

Mener du at alle i Oslo skal holde barna inne, du da?

Skrevet

Man røyker ikke på barna sine fordi man røyker samtidig som man triller barnevogn.

Jeg mener ikke at barnet alltid skal komme i fokus, det er din arrgumentasjon, derfor er jeg åpen for at du kan trille i forurensning kun med tanke på at du skal få komme ut og at vennene dine skal oppfatte deg som en god mor. Helt i orden.

Gjest Mylian blir trebarnsmor..
Skrevet

Røyker du Misantrop? Forøvrig er jeg helt enig. Det er vel ingen røykere som røyker for at andre skal få noe pent å se på, og de aller færreste tror røyk er sunt. De røyker fordi de er avhengig. Noen mer enn andre og alle skal respekteres for sine valg.. Det er jo ikke sånn at røykere er mindre glad i barna sine, da må moren min ha hatet meg, for hun røyket under svangerskapet, i stuen og i bilen :-) og hun elsket meg virkelig høyt og jeg var SVÆRT ønsket :)

Skrevet

Men før i tiden visste man jo ikke hvor skadelig det er med røyking under svangerskapet heller;)

Det er jo bevist at kullosen forblir i fosteret i 10 timer, mot 2 timer i mor. Når to timer er gått blir mor røykesyk igjen, og tenner seg en ny røyk, og dermed blir 10 nye timer lagt til hos fosteret, med andre ord, fosteret går konstant rundt med kullos i den bittelille kroppen.

Jeg syns det er egoistisk av de som røyker, å velge å fortsette røykingen under svangerskapet, og jeg vet hva jeg snakker om da jeg har selv røykt i 10 år, men sluttet på dagen når jeg fant ut at jeg gikk med en spire i magen. Jeg er stolt over at jeg klarte å slutte, og selvom den røyken er veeeeldig fristende innimellom, så klarer jeg å la være fordi jeg overhode ikke vil at lille beibien skal lide pga mine laster.

Skrevet

Miss Misantrop: Jeg bor ikke i Oslo, det er ikke mitt poeng. Synes bare det var en usaklig sammenlikning. De som bor der kan jo ikke la være å gå ut bare fordi det er eksos der. Det er noe helt annet å faktisk velge å røyke akkurat mens du triller barnevogna. Selvfølgelig får barnet røyk på seg når du går en meter unna og røyker.

Susanne85:Helt enig! Har røyket selv i 7 år, og vet at det er vanskelig å slutte. Men, man klarer det fint for barnets del, om man bare vil.:)

Skrevet

Hvorfor er det sånn at folk som har slutta og røyke blir de som er mest innsnevra når det gjelder røyking?

Jeg pleide og røyke før,jeg gir full faen i hva andre gjør.JA jeg tenker over det når jeg ser en gravid røyke men tenker ikke mer over det.Og NEI gir full faen i om folk går og røyker mens de triller...Hallo....Går du ute går du ute,,,Hadde blitt spenstig om jeg skulle ha stoppa hver og en som røyka i nærheten av vogna og kjefta dem ut,hadde vel fått juling til slutt tenker jeg...

DET ER INGEN I 2009 SOM IKKE VET AT RØYKING ER FARLIG....

Jeg mener det er grenser for hvor dum det går an å bli...

Men skal love deg at jeg hadde reagert veldig høylytt om jeg ser noen drikke eller dope seg...

Det er så mye annet galt en kan gjøre som mor at røyking er ikke akkurat det jeg ser på som dødssynd...Bare husk christoffer saken....

Skrevet

Nei, jeg røyker ikke. Har aldri prøvd heller.

Skrevet

HAHA!!venta på det..jaja,unntaket som bekrefter regelen er det ikke slikt de sier..?

Skrevet

hva er christoffer saken?

Skrevet

huff stakkars deg, som irriterter deg over at andre røyker når de går tur med barnevogn. jeg hadde blitt sliten hvis jeg skulle gått rundt å irrtirere meg over ting som alle andre gjør. Nei pass på deg selv og at du gjør ting som er riktig og la andre leve sine liv. denne moren som går å røyker med barnevognen kan for alt du vet være en mye bedre enn hun ved siden av som ikke røyker, og tross alt er røyking utendørs ikke skadelig for barnet så sant hun ikke står med fjeset inn vognen og blåser det rett i fjeset på barnet.

hvorfor skal folk rundt deg og til og med fremmede få kjeft fordi du har en dårlig da foresten?

Skrevet

Du tuller nå ikke sant???

8 åringen i Norge som ble slått og mishandla hele livet omtrent av stefaren og moren bare står og ser på...Ble til og med ringt barnevernet flere ganger,men allikevel får de beholde guttungen og de drepte han til slutt...

Aller best var vel delen om at faren desperat har prøvd og få foreldre retten men retten mente han hadde det best hos mora....

Skrevet

hahahaha nei vettu hva nå fikk jeg i det minste et godt øyeblikk her.

viss du ikke har fått det med deg:dette heter "krangleforum"!

det var derfor jeg la inn innlegget mitt her på min dårlige dag.

det er ikke synd på meg fordi om jeg blir irritert av røykdampende barnevognstrillende mødre. jeg syns faktisk det er ganske deilig jeg;å bli irritert og sint på andre av og til. bare jeg får det ut! og jeg trodde det var derfor dette forumet fantes. den dagen jeg la inn innlegg hadde jeg nettopp funnet ut at jeg ikke var gravid (prøver å bli det...) og var skuffet og sur. syns det var megadeilig jeg å kjefte litt her inne. det er ikke en dritt du får gjort med det.jeg kjefter på de jeg vil, så kan du kjefte på de du vil. i dont care...

mødre som røyker foran barna sine er helt rævva etter min mening.

dersom du har lysst å mene noe annet:værsågod!!!!!

Skrevet

Jeg synes det er fælt med svangre kvinner som røyker. Ser jeg mødre med en sigarett i gapet når de er ute og triller tenker jeg at de er sosiale kasuser... MIN MENING!

Skrevet

Trur ikke det er noen her som er i tvil at dette ligger på krangle,men det hadde ikke vært mye til krangel heller om alle hadde vært enige...en må få lov til pro/con og da må en regne med at motparten kommer og kan bli/være like sur og hormonell i og med AT det her er krangle...Og heller ikke sikkert motpart nødvendigvis er/blir sur pga det her inne,det er bare generelt et utblåsningssted...

(som om ingen visste dèt heller fra før liksom...jaja,er liksom fornutig i dag visst)

=0P

Skrevet

ser fram til å krangle mer her inne når jeg blir gravid. er veldig hormonell de første 3 mnd så det skal bli deilig å få det ut her inne gitt! hehe

:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...