Gå til innhold

Dere som har bunad:) Hvordan har dere håret?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Oppsatt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det skal være minst mulig fiksfakseri "til" bunad, og jeg mener det inkluderer håret. Har det enten i en hestehale eller rett ned. Vanlige perleøredobber (små) eller ingenting i ørene.

Skrevet

Minst mulig dill dall..

Derfor løst hår eller en helt enkel hestehale, ikke med klemmer og satt skikkelig opp. Enklest mulig. Synes også fletter er fint til, 2 eller bare 1 lang bak om en har langt hår.

Hører det øredobber til bunaden og man har det, samt ring- bruk de. Hvis ikke ingenting. Solbriller er lov ifølge meg selv, fordi jeg må ha solbriller om det er sol. Men prøver å finne de mest nøytrale jeg har. Og angående paraply om det regner, vær så snill å velg en ensfarga.. Ikke sann reklame greier for Nille i knallgul eller andre heslige farger som kræsjer med bunaden og resten av de fine antrekkene.

Skrevet

Jeg har det løst og bruker rettetang tenkte jeg. Blåser det tar jeg ei fliseklemme i "luggen" for å slippe å få alt i fjeset på en gang.

Skrevet

Jeg skal ha håret rett ned.

Skrevet

Ok. Jeg har håret løst hver dag ellers i året, så kanskje jeg prøver meg på ei flette da:) Synes det er så kjedelig med langt, flagrende hår hver dag, hehe :P Ang. øredobber bruker jeg perler til vanlig, men har noen som hører til sølja mi så de bruker jeg til bunad;)

Skrevet

Jeg synes det er finest med enkelt, oppsatt hår til bunad. Bunader gjør jo at de fleste blir litt "klumpete", så synes det fort blir alt for mye med løst, langt hår. :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...