Gå til innhold

I dag besvimte jeg nesten på butikken!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Huffameg, så ekkelt det var!

Jeg sto i kassa og skulle til å betale da jeg ble skikkelig uvel og det begynte å svartne for meg. Selvfølgelig var jeg der helt alene, og jeg er ikke den personen som ønsker å lage så mye oppstyr. Fikk på en eller annen måte kastet varene i handlevognen igjen mens jeg tenkte "NÅ besvimer jeg! Fikk karret meg ut av butikken og satt meg på huk med hodet mellom bena. Jeg trodde virkelig jeg skulle spy og drite på meg samtidig, og hadde et helt sykt trykk som lå og pressset over nakken. Det verste gikk over i løpet av 5-10 min, men ble litt skjelven kan du si.

Jeg ringte legevakten som sa at det mest sannsynlig var et blodtrykksfall, men at om jeg ikke følte meg bra var det bare å komme ned. Jeg skal uansett på ultralyd på mandag, så tenkte å fortelle det da. Eller anbefaler dere å ringe fastlegen på mandag også, slik at jeg får målt blodtrykket?

Har vært sykemeldt 100% tidligere pga hyperemesis, og nå er jeg 30% sykemeldt pga fortsatt kvalme, hodepine og veldig sliten.

Er 18 + 0 i dag.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg fikk samme opplevelsen på vei hjem fra barnehagen med gutten min. Kjempeekkelt! Og jeg er også den typen som helst ikke ønsker mye oppstyr, så jeg forsøkte å sette meg litt sånn nonchalant ned midt i veien og bare trakk pusten dyypt et par ganger. Hehe, for et syn! Legen mente det nok var et blodtrykksfall, eller at babyen kan ha ligget på et ømt punkt. Er jo endel blodårere den kan legge i klem.

Skrevet

Ja det er veldig ekkelt mens det står på, men det er kanskje ingenting å gjøre med bortsett fra å ta det litt mer med ro? Får uansett høre med de på sykehuset på mandag.

Og jeg som hadde tenkt å bake 17.mai kake og ordne litt hjemme før i morgen, men nå tørr jeg liksom ikke stresse så veldig mye mer, det har vært nok drama for en dag synes jeg.. (dessuten hadde de ikke natron så jeg skulle egentlig stikke innom en butikk til, men så langt kom jeg ikke!)

Skrevet

Huff det der er så ekkelt, spesielt når man er ute blandt folk. Jeg svimte av hjemme på badet, slo hodet hardt i et eller annet.

Ute blant folk må man prøve å legge seg ned før man svimer av. Farlig å slå hodet.

Skrevet

Det er ganske vanlig og trenger ikke være noe farlig. Jeg merker det også godt hvis jeg blir stående rett opp og ned, gjerne i butikkøer. Oftere hvis jeg er sliten eller har spist/drukket litt lite, men ikke nødvendigvis. Går greit over når jeg får satt meg ned litt.

Det er jo ingen som liker å legge seg ned med stor dramatikk midt i en butikk, men nå når du kjenner signalene så kan du jo prøve å finne en diskret måte å få satt deg på med en gang du kjenner det kommer, i stedet for å vente til du nesten raser i bakken. Lat som om du knyter skoen, leter etter noe i veska, eller lignende.

Skrevet

Ja jeg har forstått at det er ganske vanlig. Godt å vite at det ikke er noe i veien med meg eller barnet, men ekkelt når det skjer uansett. Får håpe dette var et engangs-tilfelle!

Skrevet

Uff dere MAA legge deg ned om dere faar slike annfall.. Ikke for aa skreme dere men jeg hadde et blodtrykksfall og gjorde det dere bskriver, jeg saatte meg paa huk og pustet til jeg foelte at det gikk over. Men da jeg reiste meg og hadde gaatt noen meter besvimte jeg og landet meg ansiktet rett i fortauskanten. Jeg slo ut 4 tenner, knuste kjevebeinet, knakk nesen og kloevde leppa og maatte sy 15 sting i den, og fikk selvfoelgelig hjernerystelse.

Saa den dramatikken det er aa legge seg ned i butikken, paa gata eller lignende er aa foretrekke syns naa jeg da. Jeg var ikke gravid da dette skjedde, men jeg er ekstra redd for at det skal skje igjen naa som jeg er gravid..

Skrevet

Måtte bare gå ut av butikken på lørdagen jeg også. Takk og pris så hadde jeg samboer med meg. Måtte bare finne igjen han, så var det rett ut i bilen. Har svimet av offentlig en gang før. Vi var på en omvisning med 50 stk. Samme følelse da. Husker vagt at jeg sa til hun siden av meg at jeg ikke følte meg helt bra. Neste jeg husket var hvite frakker og mange som sto rundt meg å lurte på hvordan det gikk! Jeg falt rett på ansiktet.. så sikker kjempe lurt ut. Var helt blå på hele høyresiden. Så nå får jeg helt panikk når denne følelsen kommer igjen. (Var forresten på omvisning på et sykehus;) og var ikke gravid da. Må nok være flinkere med å ikke gå sulten på jobb, så jeg kan forhindre dette mest mulig.

Skrevet

Hadde det på samme måte da jeg var på badet i dag morges. Tror det var en kombinasjon av at jeg ikke hadde drukket vann enda og at det var varmt, men ubehagelig uansett. Måtte gå å legge meg litt igjen. Gikk over etter en liten stund, men er fremdeles litt urven. Mannen min ble bekymret over at jeg skulle kjøre til jobb like etterpå... Men det gikk da bra :-)

Lykke til, og så får vi håpe at det var engangs for oss begge...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...